סגור
מכונת sonofix של סונוביה הקניית תכונות ל טקסטיל
מכונת sonofix של סונוביה (צילום: יח"צ)

המכונה של סונוביה תדחה ריחות רעים מהבגדים שמייצרת דלתא

חברת סונוביה דיווחה על התקנה מסחרית ראשונה של המכונה שפיתחה, שמאפשרת יישום תכונות על בד באמצעות גלי אולטרסאונד; בהמשך צפויה דלתא להשתמש באפשרויות נוספות של המכונה, כמו ריכוך וצביעת הבד

אבן דרך משמעותית לחברת סונוביה הישראלית: החברה, שמפתחת מכונות לתעשיית הטקסטיל, דיווחה היום (ד') על התקנה מסחרית ראשונה של מכונת ה-Sonofix שלה, שהותקנה בקו הייצור של חברת דלתא בכרמיאל.
המכונה מבוססת על טכנולוגיה שפותחה באוניברסיטת בר אילן יחד עם שורת פיתוחים שסונוביה רשמה כפטנטים. באמצעות גלי אולטרסאונד מאפשרת המכונה הקניית תכונות שונות לפריטי טקסטיל כמו ציפויים אנטי-בקטריאליים, עמידות במים, צבע, גמישות ורכות.
לפי סונוביה, בכוחה של המכונה לחולל מהפכה באופן הייצור של מוצרי טקסטיל, שמתאפיין כיום בשימוש בכמויות גדולות של מים וחומרים כימיים, וזאת תוך הוזלת הייצור בעשרות אחוזים. המכונה עצמה יוצרה במפעל של חברת ברוקנר בגרמניה.
המכונה שהותקנה במפעל דלתא תשמש בתחילה ליישום תכונות של דחיית ריחות רעים מהבגד. בהמשך צפויה המכונה להיכנס לפעילות ייצור מוגבלת של פריטי הלבשה תחתונה וספורט, ולאחר מכן תוטמע בתהליך הייצור המלא בדלתא, תוך שימוש באפליקציות נוספות שלה כמו ריכוך וצביעה.
סונוביה מתכננת למכור את המכונה ליצרני טקסטיל ברחבי העולם תמורת 150 אלף יורו, וכל יישום שמאפשר הקניית תכונה יחידה לבגד יימכר בסכום של מיליון דולר עבור שימוש למשך שנה אחת. נוסף על שיתוף הפעולה שלה עם דלתא, לסונוביה הסכם שיתוף פעולה עם חברת הטקסטיל פיור-דנים מאיטליה, שעוסקת בייצור של פריטי לבוש מג'ינס.