סגור
‍ועידת התחזיות 2020 פאנל תשתיות לאומיות כמנוע הצמיחה של המשק עופר בלוך מנכ"ל חברת החשמל
עופר בלוך (צילום: אוראל כהן)

חצי שנה עמוסה לעופר בלוך: אושר מינויו לתפקיד מנכ"ל קבוצת ממן

בלוך ייכנס לתפקיד כבר מחר, זאת לאחר שדירקטוריון הקבוצה אישר היום את המינוי; הוא מצטרף לממן חודש וחצי אחרי שהודח מתפקיד מנכ"ל שופרסל, וכחצי שנה אחרי שעזב את תפקיד מנכ"ל חברת החשמל; הקבוצה פועלת בין היתר בטיפול במטען אווירי ושירותי קרקע לחברות תעופה

דירקטוריון קבוצת ממן אישר את מינויו של עופר בלוך לתפקיד מנכ"ל החברה. בלוך מצטרף לממן חודש וחצי אחרי שהודח מתפקיד מנכ"ל שופרסל לאחר חודשיים בתפקיד בלבד, וכחצי שנה אחרי שעזב את תפקיד מנכ"ל חברת החשמל.
בלוך הודח בתום סאגה סוערת בידי דירקטוריון שופרסל, בראשות איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל עד תחילת השנה שבעצמו הודח בידי הדירקטוריון וחזר לתפקיד היו"ר. הידיעה על מינויו הצפוי של בלוך פורסמה לראשונה ב"כלכליסט" ביום ראשון האחרון.
ממן פועלת במספר תחומים, ובהם לוגיסטיקה, טיפול במטען אווירי, שירותי קרקע לחברות תעופה, ניהול שרשראות אספקה ותחום השילוח.
החברה נשלטת בידי קבוצת תעבורה של משפחת לבנת (65.9%) וקבוצת אלייד, בראשות איציק סוארי ובנו גארי סוארי (21.75%). בראש הדירקטוריון עומדת נחמה רונן, שהמליצה על הבחירה, ככל הידוע בעידוד אלייד.
בלוך ייכנס לתפקיד כבר מחר, יום חמישי. הוא מחליף את בועז צפריר, מנכ"ל הרכבת לשעבר, שכיהן בתפקיד משנת 2016.
נחמה רונן, יו"ר דירקטוריון ממן: "אחד האתגרים הגדולים בפניה ניצבת קבוצת ממן בעת הזאת הוא יישום אסטרטגיית הצמיחה בסביבה של אי ודאות ברמה המקומית והגלובלית. עופר בלוך הוא מהמנהלים המנוסים והמוערכים במשק הישראלי, ואין לי כל ספק שהחברה בניהולו תמשיך לבסס את מובילותה לצד כניסה לתחומי פעילות עסקיים חדשים".
בלוך: "אני מודה לדירקטוריון ולבעלי המניות על החלטתם להעניק לי את המושכות להוביל את קבוצת ממן, הנמצאת בחוד החנית של ענף הלוגיסטיקה במשק הישראלי".
מהדו"חות הכספיים שפרסמה בשבוע שעבר עולה כי ממן סיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם הכנסות של 511 מיליון שקל, עלייה של 20% בהשוואה להכנסות של 425 מיליון שקל בתקופה המקבילה. זאת בעיקר בשל העלייה בביקוש לשירותי התעופה והצמיחה בפעילות מסוף המטענים בנתב"ג.
ההון העצמי של החברה בסוף התקופה עמד על 497 מיליון שקל, בדומה לשווי השוק של החברה (499 מיליון שקל). מניית ממן אמנם עלתה ב־6.5% מתחילת השנה, אולם הדבר לא עולה בקנה אחד עם הפריחה בתחום הלוגיסטיקה, בעיקר משום שכמעט אין סחורה צפה בשל הנתח הגדול של בעלי השליטה.