סגור
ענת גואטה
יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה. הרשות מתשאלת את בכירי כלל ביטוח ומבקשת לקבל פרוטוקולים (צילום: ענבל מרמרי)

בלעדי
רשות ני"ע החלה בבדיקה מעמיקה של נושא ההתנהלות בחברת כלל ביטוח

אחד העוגנים בחקירה היא עדות שנגבתה מסמי מועלם, הדח"צ שהתפטר לאחרונה תוך הטחת האשמות בדירקטוריון שבראשות חיים סאמט

רשות ניירות ערך מקיימת בימים אלה בדיקה מקיפה שעשויה גם לעבור למהלך של חקירה בעתיד, בחברת כלל ביטוח.
לכלכליסט נודע כי הבדיקה נוגעת לכללי הממשל התאגידי בחברה והעמידה בהם; מהות הדיווחים שמעבירה החברה למשקיעים; וכן כיצד מתקבלות ההחלטות בדירקטוריון, אופן קבלת ההחלטות בחברה ובדירקטוריון והאם הדברים נעשים מספיק בשקיפות.
לכלכליסט נודע כי אחד העוגנים בחקירה היא עדות שנגבתה מסמי מועלם, הדח"צ שהתפטר לאחרונה תוך הטחת האשמות בדירקטוריון שבראשות חיים סאמט והנהלת החברה בראשות יורם נוה. ככל הידוע, למועלם יש גם טענות כלפי היועמ"שית של החברה הדר ברין ומידע שהעבירה או לא העבירה אליו לבקשתו כדירקטור.
עם זאת הבדיקה שנערכת באמצעות מחלקת תאגידים של הרשות לא מתבססת רק על מועלם. בשלב זה מחלקת התאגידים מתשאלת את בכירי כלל ביטוח ומבקשת לקבל לידיה פרוטוקולים. אם תחליט הרשות לפתח בחקירה היא צפויה לזמן בכירים בחברה לעדות בשלב הבא.
במכתב ההתפטרות שהגיש מועלם הוא טען למעין מטבחון שהיה קיים בחברה כשסאמט כינס, לדברי מועלם, שישה דירקטורים שתמכו בעסקת הרכישה של חברת כרטיסי האשראי MAX - מול שלושה שהתנגדו ולא הורשו להיכנס - לישיבה מקדימה. זאת, לדבריו, לשם תיאום עמדות לפני ישיבת הדירקטוריון.
טענה נוספת של מועלם היתה כי "חלק ניכר מהפרוטוקולים של הדירקטוריון אינם מאושרים בפרק הזמן שנקבע לכך בדין. הפרוטוקולים מובאים לאישור באיחור רב, לפעמים מעל שנתיים. חומר לקראת ישיבה מועבר באייפד לעיתים רק 10 דקות לפני תחילתה ולא משאיר זמן לעסוק בנושאים ביסודיות". גם נושא זה נבדק ע"י הרשות.
מועלם אמר עוד בראיון לכלכליסט כי "בחברה הזו ממשל תאגידי אפל". הוא הוסיף כי התנגד לרכישת MAX תמורת 2.4 מיליארד שקל "מכיוון שזו עסקה מסוכנת. הם הרי סיכמו על המחיר באפריל. מאז הכל מתרסק. יש סרט כזה שלא מעדכנים את המחיר במצב כזה"? כלל דרשה במכתב שמועלם יחזור בו מהטענות תוך 21 יום אחרת תגיש נגדו תביעה של 2.5 מיליון שקל, אז זה התעלם בטענה שהמדובר בתביעת השתקה.