סגור
איציק אברכהן מנכל שופרסל לשעבר
איציק אברכהן יו"ר שופרסל (צילום: יובל חן)

שופרסל מעבירה את המרלוג"ים לבעלות חטיבת הנדל"ן שלה

שווי הנכסים שתקבל שופרסל נדל"ן - שתפעל כחברה בת נפרדת - עומד על 1.26 מיליארד שקל; הם כוללים את המרלו"גים בראשל"צ ובשוהם, לצד 25% מהזכויות במרלו"ג מודיעין; בעקבות העסקה תשלם הרשת הקמעונאית לחברת הנדל"ן דמי שכירות נוספים של 55 מיליון שקל

שופרסל מחזקת את עסקי הנדל"ן שלה: החברה חתמה על הסכם להעברת המרכזים הלוגיסטיים שלה לשופרסל נדל"ן, שתפעל כחברה בת נפרדת. המרכזים השייכים לרשת הקמעונאית מוערכים לפי בדיקת שמאי חיצוני בשווי של 1.266 מיליארד שקל. בתמורה תקצה שופרסל נדל"ן לשופרסל הקמעונאית מניות שופרסל נדל"ן.
הנכסים המועברים לשופרסל נדל"ן במסגרת העסקה הם מרלו"ג ראשל"צ, כולל מטה החברה והסניף הצמוד לו, מרלו"ג שוהם ו-25% מהזכויות במרלו"ג במודיעין. שופרסל הקמעונאית תחתום על הסכמי שכירות ארוכי טווח עם שופרסל נדל"ן, ביחס למרלו"ג בראשון לציון ולמרלו"ג בשוהם. ביחס למרלו"ג במודיעין לא יהיה שינוי בהסכם השכירות הקיים.
בעקבות העברת המרלו"גים יגדלו הוצאות שכר הדירה השנתיות של מגזר הקמעונאות (רשת שופרסל) בסכום של כ-55.5 מיליון שקל, ובהתאם יגדלו ההכנסות משכר דירה במגזר הנדל"ן בסכום של כ-55.5 מיליון שקל. שווי נכסי שופרסל נדל"ן, המנוהלת ע"י אורן הוד, יגדל בעקבות העסקה מ-3.4 מיליארד שקל כיום ל-4.7 מיליארד שקל.
משופרסל נמסר כי ההחלטה להפריד את פעילות הנדל"ן המניב ותחום קמעונאות הנדל"ן ולרכז את הנדל"ן המניב בחברת בת נפרדת, נועדה לייצר מיקוד עסקי ולאפשר לקבוצה להרחיב ולהשביח את פעילות הנדל"ן תוך הצפת הערך.
המהלך, הכפוף לאישור רשות המיסים, יתבצע במספר צעדים. המרלו"ג בראשון לציון, שבבעלות שופרסל, וכולל גם את מטה החברה והסניף הצמוד לו, יועבר לשופרסל נדל"ן בדרך פיצול, יחד עם החוב של הנכס (בפטור ממס, הכפוף לקבלת הסדר מס מרשות המיסים).
בהתאם לשמאות שערכה החברה באמצעות שמאי חיצוני לצורכי עסקה זו, המרלו"ג בראשון לציון הוערך בכ-730 מיליון שקל ובשווי נטו (לאחר החוב) של כ-654 מיליון שקל.חברת ארבעת המינים, המחזיקה במרלו"ג בשוהם וב-25% מהזכויות במרל"וג ומשרדים במודיעין, אשר הוערכו בכ-536 מיליון שקל, תמוזג עם ולתוך שופרסל נדל"ן (לפי הסדר פטור מס דומה, בכפוף לאישור הרשות). חוב הפיננסי בארבעת המינים מוערך בכ-223.7 מיליון ש"ח.