סגור

צמיחה בהכנסות טיב טעם - קפיצה של 137% ברווח הרבעוני

בניגוד למגמת הנסיגה בענף, הכנסות רשת המזון טיפסו ברבעון הראשון ב-15% ל-354 מיליון שקל; הרווח הנקי של הקבוצה טיפס ל-17.4 מיליון שקל, הרווח התפעולי קפץ ב-49%

קבוצת טיב טעם חותמת רבעון חזק עם עלייה של 10.8% בהכנסות, לצד זינוק של 136.5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-17.4 מיליון שקל. לאחר פרסום הדו"חות הכריזה החברה, שבשליטת ובניהול חגי שלום, על חלוקת דיבידנד של 5.2 מיליון שקל.


בניגוד למגמה בשוק המזון, שהתקשה לשחזר את הזינוק במכירות הרבעון הראשון אשתקד (ורשם באופן כללי ירידה של 3.9% במכירות ברבעון הראשון, לפי נתוני סטורנקסט), זינקו מכירות רשת טיב טעם ב-15% והסתכמו ב-354 מיליון שקל. הצמיחה נותרה דומה גם בנטרול תרומת חנויות חדשות שנפתחו לאחרונה - הפדיון בחנויות הזהות עלה ב-14.9%.
הזינוק במכירות בא לידי ביטוי בשיעור חד יותר של 18.8% ברווח הגולמי, שהסתכם ב-114.2 מיליון שקל, כך ששיעורו מהמכירות עלה ל-32.3% לעומת 30.9% אשתקד. השיפור הושג משיפור תנאי סחר עם הספקים וכן משינוי בתמהיל המוצרים, כך שעלה שיעור המכירות במחלקות עם רווחיות גבוהה.
ההוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות גדלו ב-8.1% בעקבות צמיחת הפעילות ופתיחת החנויות החדשות. בשורת הרווח התפעולי מציגה טיב טעם קפיצה של 48.9% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, ושיעורו מהמכירות עלה ל-6.5% לעומת 5%.
טיב טעם פועלת גם באמצעות זרוע תעשייתית, העוסקת בייצור, יבוא ושיווק מוצרי מזון לשוק המוסדי. כחלק מתוכנית ההבראה שהוביל בשנתיים האחרונות, סגר ומכר שלום פעילויות ייצור לא רווחיות והעמיק את פעילות היבוא.
היציאה מפעילויות הייצור בתחום העוף, הבשר והדגים הובילה לירידה של 4.4% במכירות זרוע התעשייה שהסתכמו ב-80.4 מיליון שקל. בחברה מציינים כי בנטרול הפעילויות שהופסקו, צמחו מכירות זרוע התעשייה ב-15.2% בהשוואה לתקופה המקבילה, בזכות צמיחה במכירות יין, אלכוהול ומוצרים מצוננים כמו נקניקים.
היציאה מפעילויות לא רווחיות שיפרה את הרווח הגולמי של מגזר התעשייה ב-14% ל-20.5 מיליון שקל, ושיפרה את הרווחיות הגולמית שלה ל-25.5% מהמכירות, לעומת 21.4% ברבעון הראשון אשתקד.
טיב טעם, בת 42 הסניפים, נערכת להעמיק את מהלך ההתרחבות שבו החלה השנה, וצפויה לפתוח עוד 13 חנויות עד תום 2023. לחברה כבר יש הסכמים חתומים לשש חנויות נוספות.

1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי חגי שלום מנכ"ל טיב טעם
מוסף שבועי חגי שלום מנכ"ל טיב טעם
חגי שלום, מנכ"ל ובעל שליטה בטיב טעם
(צילום: רמי זרנגר)