סגור
ארה"ב תעסוקה אבטלה
האבטלה בארה"ב בירידה (איי פי)

כלכלני Global X: דו"ח התעסוקה החזק יחייב את הפד להמשך המדיניות האגרסיבית

החוסן של שוק התעסוקה מגביר את הלחצים האינפלציוניים ויחייב את הפד להעלות את הריבית ב-0.75%; עונת הדוחות משקפת הרעה בביקוש הצרכני

דו"ח התעסוקה שפורסם בשישי, הפתיע משמעותית כלפי מעלה, והצביע על תוספת של 528 אלף משרות חדשות ביולי, לעומת צפי מוקדם של 250 אלף. הנתון החזק המחיש כי הצעדים שנקט הפד בניסיון לצנן את שוק העבודה, טרם הניבו תוצאות. גם שיעור האבטלה ירד ל-3.5% (לעומת צפי של 3.6%). גם שיעור ההשתתפות בשוק העבודה ירד ל-6.1%, מה שעשוי רק להגביר ביתר שאת את הסחרור בעליית רמות השכר.
הפד הבהיר בישיבתו האחרונה כי מדיניותו תהיה תלויה בנתונים הכלכליים, ועל כן דוח התעסוקה החזק צפוי להביא את הבנק להמשיך במדיניות העלאות הריבית האגרסיבית. הנחת המוצא כעת היא להעלאת ריבית של 0.75% בישיבתו הבאה, אלא אם כן הנתונים יצביעו אחרת.
בגזרת מניות הטכנולוגיה, חוק השבבים (CHIPS Act) מיטיב עם הכלכלה האמריקאית ומגזר הייצור, מאחר שהוא מספק תמריצים להקמת מפעלים. כמו כן, הוא מפחית את התלות בייצור הסיני ומגן על שרשרת האספקה האמריקאית מפני אי-יציבות גיאו-פוליטית. נראה כי החוק כבר תומחר במניות השבבים, שטיפסו בחודש האחרון.
עד כה, מעונת דוחות הרווח עולה כי ישנה הרעה מסוימת בסנטימנט העסקי, כאשריותר ויותר חברות מציינות ירידה בביקושים. עם זאת, האנליסטים עדיין צופים האצה בצמיחה במחצית השנייה של השנה.
המצב בשוק התעסוקה טוב מאוד, אך הצרכן מושפע לרעה מהאינפלציה. עד כה, רק 16% מהחברות במגזר הצריכה הפרטית פרסמו את דוחותיהן, וזהו המגזר שאמור להיות מושפע במידה הגדולה ביותר מהאינפלציה.