סגור

אפולו הכריזה על הנפקת זכויות ושווייה עלה ב־200 מיליון שקל

בעלי השליטה ובכירי החברה מתכוונים לנצל את מלוא חלקם בהנפקה, שמיועדת לגייס 47 מיליון שקל ועוד 24.7 מיליון שקל פוטנציאליים באופציות. לאחר ההודעה זינקה המניה ב־14.2% ואתמול ב־5.2%, ואם תטפס עוד 17% האופציות ייכנסו לכסף

הנפקת זכויות שמבצעת אפולו פאוור , המפתחת ומייצרת פאנלים סולאריים, גרמה למשקיעים להזניק את מנייתה בשני ימי המסחר הראשונים השבוע, ולהציב אותה בכל אחד מהם בראש המניות העולות במדד ת"א־125. החברה הודיעה על כוונתה לבצע הנפקת זכויות במטרה לגייס 47 מיליון שקל ועוד תמורה פוטנציאלית של 24.7 מיליון שקל בכתבי אופציות, כדי להתקדם בתוכניות העסקיות שלה.
הודעת הגיוס המתוכנן יצאה ביום ראשון בבוקר, טרם פתיחת המסחר. אפולו פאוור מסרה כי תבצע הנפקת זכויות, שבו החברה מנפיקה מניות חדשות ומציעה אותן לבעלי המניות הקיימים. המעוניינים יכולים להשתתף ולרכוש מניות לפי חלקם היחסי, וכך מזרימים כסף לחברה. מי שבוחר שלא לעשות כך, מדולל בשיעור אחזקתו, שכן הון המניות גדל.
ההצעה למחזיקי המניות הקיימים היא כי יוכלו לרכוש מניות במחיר של 23 שקל למניה. בנוסף יקבלו המשתתפים בהנפקת הזכויות כתבי אופציות (סדרה 4) ללא תמורה במחיר מימוש של 35 שקל למניה. השווי הכלכלי לכל כתב אופציה הוערך ב־2.57 שקלים במועד ההצעה. המחיר של כל מניה וכתב אופציה היה דומה לשווי המניה בבורסה לפי שער הסגירה ביום חמישי האחרון, טרם פרסום ההצעה.
ההודעה על הגיוס הובילה ליומיים סוערים במניה שבהם היא זינקה בחדות. ככל הנראה נוכח הערכת משקיעים כי ההנפקה תושלם לבסוף בהצלחה. ביום ראשון זינקה המניה ב־14.2% ואתמול קפצה ב־5.2% נוספים. וכך מחיר המניה כעת עומד על 30 שקל, שגוזר לחברה שווי שוק של 1.17 מיליארד שקל, כלומר עלייה של כ־200 מיליון שקל בשווי מאז ההודעה. מחיר זה אינו רחוק ממחיר המימוש של כתבי האופציות שיוענקו למשקיעים: על המניה לטפס עוד כ־17% כדי שהאופציות כבר ייכנסו לכסף. את האופציות ניתן יהיה לממש מהרגע שיירשמו למסחר בתום ההנפקה ועד ל־17 ביולי.
הנפקת הזכויות עצמה תבוצע ביום שני הקרוב, 10.1, ועשרה ימים לאחר מכן, ב־20.1, יתבצע יום המסחר בזכויות עצמן, ואז ייקבע מבנה הבעלות החדש. התמורה לחברה לא תושפע מהזינוקים במניה עד כה, והיא תהיה כפי שנקבע מראש (אותם 47 מיליון שקל עבור המניות, ו־24.7 מיליון שקל באופציות).
בעלת השליטה באפולו היא חברת וסטאר אחזקות (50.13%), שמוחזקת בחלקים שווים על ידי האחים יוסף וישי מור. וסטאר הודיעה על כוונתה לנצל את מלוא זכויותיה במסגרת ההנפקה בהיקף כספי של 23.5 מיליון שקל. בנוסף, המנכ"ל עודד רוזנברג ומנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) ערן מימון יממשו זכויותיהם, בהיקף כספי של רבע מיליון שקל כל אחד מהם. יו"ר החברה, האלוף (במיל') יום טוב סמיה, וסמנכ"לית הכספים אסתר וסטרייך הודיעו על כוונה דומה. בחברה מושקעים גם שני גופים מוסדיים שמחזיקים בנתח משמעותי: הפניקס שמחזיקה בכ־11% ובית ההשקעות מור שמחזיק ב־7.4%.
2 צפייה בגלריה
עודד רוזנברג מנכ"ל אפולו פאוור עם יריעה סולארית
עודד רוזנברג מנכ"ל אפולו פאוור עם יריעה סולארית
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, עם יריעה סולארית של החברה
(צילום: רמי זנגר)
נראה כי שוק ההון הגיב באופן חיובי להודעת אפולו על הנפקת הזכויות שעתידה להתבצע בהמשך החודש, מתוך הערכה כי לאור כוונת ההשתתפות של בעלי השליטה בגיוס, הוא יסתיים בהצלחה ויסייע לחברה לעמוד בתוכניותיה.
בשנה שעברה זינקה מניית אפולו ב־82%, אך התוצאה הסופית לא משקפת את הדרך התנודתית שעברה. מינואר עד ל־5 באוגוסט זינקה המניה ב־265% ונגעה באוגוסט בשווי שוק של 1.96 מיליארד שקל, או מחיר של 50 שקל למניה. מאז נחתכה בחצי עד לסוף 2021, ועדיין סיימה את השנה בתשואה חיובית.
מדוע אפולו פאוור מסעירה את המשקיעים כל כך? החברה מפתחת פאנלים סולאריים בצורה של יריעות. בימים אלה היא מקימה מפעל ייצור של אותן יריעות בצפון הארץ, שלהן מיועדות אפליקציות עסקיות שונות. בתחום הרכב לחברה פעילות עם פולקסווגן והיא גם ייצרה לחברת רנו אבטיפוס ליישום על גגות המכוניות.
אפולו פאוור השלימה בתחום הגגות הקלים הקמת מערכת של 1,000 מ"ר על גג שלא מסוגל לשאת את משקל הפאנלים הסולאריים המסורתיים והכבדים. באוקטובר החברה זכתה במכרז של צה"ל לאספקת "שמיכות סולאריות" ב־3 מיליון שקל. זאת לאחר ששיתוף פעולה עם החברה הביטחונית רפאל לא צלח. בימים אלה מקימה אפולו פאוור מפעל ייצור אוטומטי חדש בצפון הארץ. חלק מכספי התמורה בהנפקה מיועדים להקמת המפעל, להצטיידות בחומרי גלם ולגיוס עובדים.