סגור
פרטנר
פרטנר (צילום: ערן גרנות)

לקראת ההסכם עם yes: ירידה בלקוחות הטלוויזיה של פרטנר

מספר המנויים ירד ב-3,000 ברבעון הראשון ל-200 אלף; החברה הודיעה לאחרונה על מימוש ההסכם עם yes שבו יופיעו תכנים שלה בפרטנר; ההכנסה הממוצעת מלקוח של פרטנר עלתה בתחומי הסלולר והסיבים

הישראלים ממשיכים לרכוש שירותי פרימיום (סיבים, דור 5) מחברות התקשורת, וההכנסה הממוצעת מלקוח של פרטנר ברבעון הראשון של 2025 עלתה הן בסלולר והן בסיבים.
עם זאת, החברה רשמה ירידה במכירות ציוד הקצה. השפעת המלחמה, שגררה ירידה במכירת שירותי חבילות הנדידה והגלישה בחו"ל, פחתה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
אך למרות השיפור בתוצאות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, מניית החברה נופלת אחרי פרסום הדוחות.
בין היתר ייתכן כי הסיבה נובעת מחשש של המשקיעים שהחברה לא מגייסת לקוחות חדשים. זאת למרות שמאז כניסתו של אבי גבאי לחברה באפריל 2022, החברה נוקטת באסטרטגיה של התמקדות בשיפור בסיס הלקוחות הקיימים (למשל התמקדות במכירת שירותי דור 5), ולא בהכרח בגיוס לקוחות חדשים בטלוויזיה.
כמו כן, ייתכן כי גם הירידה במכירות ציוד הקצה השפיעה.
ההכנסות של פרטנר (ללא דמי קישוריות, תשלום העובר בין חברות התקשורת וצפוי להתבטל בחודש הבא) עמדו על 771 מיליון שקל, עלייה של 1% לעומת הרבעון הראשון של 2024.
ההכנסות של פרטנר משירותים הסתכמו ב-630 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת ציוד קצה ירדו ב-12% והסתכמו ב-140 מיליון שקל.
הרווח התפעולי הסתכם ב-94 מיליון שקל, עלייה של כ-9% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 64 מיליון שקל, 16% מעל הרבעון המקביל אשתקד.
החברה רושמת שיפור בתזרים המזומנים החופשי (מתואם) ל-104 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 24 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. פרטנר מראה ירידה בחוב הפיננסי ל-394 מיליון שקל, לעומת 542 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024.
בתחום הסלולר לפרטנר יש 2.63 מיליון קווים, עלייה של כאלף מנויים לעומת סוף הרבעון המקביל בשנה שעברה. כ-638 אלף מנויים (כמעט רבע מלקוחות הסלולר) נמצאים על רשת דור 5 – זינוק לעומת כ-400 אלף לקוחות בלבד בדור 5 בסוף הרבעון המקביל אשתקד.
המעבר ללקוחות בדור 5 הביא לעלייה בהכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) ל-42 שקל, לעומת 41 שקל ברבעון המקביל.
בתחום האינטרנט הקווי רשמה החברה עלייה בהכנסה הממוצעת מלקוח ל-92 שקל, שקל אחד מעל הרבעון המקביל ב-2024. לפרטנר 480 אלף מנויים באינטרנט הקווי, מתוכם 446 אלף מנויי סיבים - עלייה מ-447 אלף מנויי אינטרנט (מתוכם 389 אלף בסיבים) ברבעון המקביל.
בתחום הטלוויזיה רשמה פרטנר ירידה של כ-3,000 מנויים וכיום מחזיקה 200 אלף מנויים בלבד.
החברה הודיעה לאחרונה על מימוש ההסכם עם yes לשיתוף פעולה בתחום הטלוויזיה, במסגרתו yes תפתח לחברה אפליקציה ייעודית לשירותי הטלוויזיה שלה.
סך ההכנסות של פרטנר בתחום הקווי עמדו על 329 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2025, לעומת 324 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.