סגור

הפניקס תוכל להיכנס כשותפה בפרויקטי אנרגיה מתחדשת של אקונרג'י

הפניקס תעמיד הלוואה במסגרת של 150 מיליון יורו שאת חלקה תוכל להמיר לשותפות שבה תחזיק ב-49% מהפרויקטים; אייל פודהורצר, מנכ"ל אקונרג'י: "מחירי החשמל באירופה גבוהים מאוד – העסקה תאפשר לנו להתקדם יותר מהר מאשר בהסכם עם הבנקים"

חברת הביטוח הפניקס עשויה להפוך בקרוב לשותפה של חברת האנרגיה המתחדשת אקונרג'י, לאחר שהשתיים חתמו על מזכר הבנות לצורך העמדת הלוואות מטעם הפניקס בהיקף של עד 150 מיליון יורו.
מטרת ההלוואות היא לאפשר לאקונרג'י לרוץ קדימה ולממן במהירות הקמת פרויקטים בפולין ורומניה, תוך שהיא נהנית מתעריפי החשמל הגבוהים באירופה. כ-100 מיליון יורו מיועדים להקמת הפרויקטים ברומניה והיתרה בפולין. המתווה להעמדת ההלוואות ניתן לניצול בתקופה של שנתיים.
בדיווח של אקונרג'י לא נמסר גובה הריבית, אך הריביות המקובלות בהלוואות מסוג זה בענף נעות בין 5% ל-6% בשנה.
סכום ההלוואה יחולק לסך של 110.25 מיליון יורו בדרך של הלוואה המירה למניות, ו-39.75 מיליון יורו כהלוואה קבועה. הפניקס תוכל בתוך 60 יום ממועד ההפעלה המסחרית של הפרויקטים לקבל 49% מהם בהפעלת מנגנון ההמרה בהלוואה הרלבנטית.
"אנחנו הולכים לעסקה שהיא ללא מימון בנקאי. היא דומה לעסקאות דומות שביצענו בעבר כמו עם קרן אר גרין הצרפתית". אמר בשיחה עם "כלכליסט" אייל פודהורצר, מנכ"ל אקונרג'י ואחד משני המייסדים.
"אנחנו חושבים שהדבר הנכון כיום הוא להתקדם ולהקים את הפרויקטים כמה שיותר מהר. זאת מהסיבה הפשוטה שמחירי החשמל כרגע מאוד גבוהים באירופה. להערכתי, נוכל להספיק ליהנות מהמחירים הגבוהים גם ב-2023".
1 צפייה בגלריה
שדה סולארי של אקונרג'י במחוז פוליה בדרום איטליה
שדה סולארי של אקונרג'י במחוז פוליה בדרום איטליה
שדה סולארי של אקונרג'י במחוז פוליה בדרום איטליה
(צילום: יח"צ)
אקונרג'י היא היזמית הגדולה ביותר ברומניה בתחום האנרגיה המתחדשת, בהתייחס להיקף הפרויקטים שכבר נמצאים בדרך להקמה. לחברה שתי עסקאות ענק להקמת פרויקט של 155 מגה-ואט בשותפות עם נופר אנרגיה, ועסקה נוספת של 91 מגה-ואט בשותפות עם אר גרין.
אקונרג'י פועלת בכדי להשלים עד שנת 2024 הקמה של פרויקטים בהיקף של 3.2 ג'יגה-ואט, כאשר 2.1 ג'יגה-ואט מתוכם הם חלק החברה. עד סוף 2022 אמורה החברה להציג פרויקטים בהיקף של 1.1 ג'יגה-ואט, כאשר חלקם כבר מחוברים וחלקם בשלבי הקמה. ברבעון הנוכחי מקימה החברה פרויקטים בארבע מדינות שונות באירופה.
המיזם, לדברי פודהורצר, הוא "אחת הדרכים שלנו להקטין את צורכי ההון העצמי שלנו, מבלי לבצע גיוסי מניות תכופים. כך אנחנו מכניסים שותפים לעסקאות ב-50% בערך, כאשר השותף מעניק חלק מהסכום בהלוואת מזנין, שמקטין את צורכי ההון. אנחנו גובים מהשותפים דמי יזמות, דמי ניהול ודמי הקמה בצד ההכנסות העתידיות (מהפקת החשמל - ח"ש)".
מניית החברה מטפסת היום בצהריים ביותר מ-5% בבורסה בתל אביב, למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 796 מיליון שקל.