סגור
ועידת התעשייה של ישראל צחי כהן משנה למנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית בנק הפועלים
ועידת התעשייה של ישראל צחי כהן משנה למנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית בנק הפועלים (צילום: עמית שעל)

בלעדי
טלטלה בבנק הפועלים: ראש החטיבה העסקית של הבנק עוזב

צחי כהן, שמכהן בתפקיד ב-4.5 השנים האחרונות עוזב את הבנק. הפועלים צמח בחדות בתחום האשראי העסקי בשנתיים האחרונות, ונאלץ לעצור את חלוקת הדיבידנד

טלטלה בבנק הפועלים: צחי כהן, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית, עוזב ארבע וחצי שנים אחרי שמונה לתפקיד, כך נודע ל"כלכליסט". כהן, שימש חבר הנהלה בבנק מזה 10 שנים, כאשר בתפקידו הקודם כיהן כמנהל החטיבה לניהול סיכונים, ולפני כן כיהן כמנהל המטה העסקי בחטיבה העסקית. לתפקידו האחרון מונה ע"י מנכ"ל בנק הפועלים הקודם אריק פינטו, בינואר 2018, והחליף בתפקיד את יעקב אורבך.
החטיבה העסקית של בנק הפועלים אחראית על מתן האשראי ללקוחות העסקיים הגדולים והבינוניים של הבנק, שעמד נכון לסוף הרבעון הראשון על מעל ל-150 מיליארד שקל. כהן, בנקאי ותיק בבנק הפועלים נחשב לאיש אשראי שמרן וזהיר. יחד עם זאת, הבנק בניהולו של דב קוטלר האיץ את הצמיחה בפעילות האשראי בכלל ובתחום האשראי העסקי בפרט בשנתיים האחרונות, כאשר קוטלר הוביל את מדיניות הצמיחה, ואף היה מעורב בחלק מהעסקאות הגדולות שהבנק לקח בהן חלק.
הצמיחה המואצת, שבלטה בעיקר במגזר הנדל"ן, שחקה את יחס הלימות ההון של הבנק (היחס בין ההון העצמי של הבנק לנכסי הסיכון ובראשם האשראי), וזאת בתוספת מגמת עליית תשואות האג"ח, שהעיקה על ההון העצמי, אילצו את הבנק להפסיק לחלק דיבידנד בחודש מרץ, ולמתן משמעותית את הצמיחה בתחום האשראי.