סגור
העיתון הדיגיטלי
27.04.25
סניף קרפור בבית שמש
סניף קרפור בבית שמש (צילום: שלו שלום)

משפרת תוצאות: קרפור ברווח רבעוני של 3 מיליון שקל - שני ברציפות

רשת הסופרמרקטים של המותג הצרפתי הציגה צמיחה של 10.1% במכירות ב-2024 ל-3.3 מיליארד שקל, בין היתר בשל ההשוואה לשנת 2023 שבמהלכה נסגרו סניפים רבים לצורך שיפוץ לקראת השקת מותג קרפור; בשורה התחתונה הרשת סיכמה את השנה עם הפסד של 43 מיליון שקל

פתיחת סניפי הסופרמרקטים קרפור באופן מלא והעלאות מחירים הובילו לצמיחה במכירות וברווחיות של זרוע המזון של אלקטרה צריכה, הפועלת תחת מהמותג הצרפתי. אך בשורה התחתונה הרשת חתמה את 2024 עם הפסד של 43 מיליון שקל.
מגמת שיפור ניתן למצוא בכך שאת הרבעון הרביעי חתמה עם רווח נקי של 3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 93 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023 ובהמשך לרווח נקי של 800 אלף שקל שרשמה ברבעון השלישי.
קרפור חתמה את השנה עם עלייה של 10.1% במכירות ל-3.3 מיליארד שקל. העלייה הושגה הן מהעלאות המחירים שרשם שוק המזון לאורך השנה, והן מכך שבמהלך 2023 נסגר חלק ניכר מסניפי הרשת לתקופות ממושכות, לצורך שיפוץ לקראת השקת המותג הצרפתי. המכירות בחנויות הזהות, שפעלו גם ב-2023, צמחו ב-5.6%.
עלייה חדה יותר של 15.8% נרשמה ברווח הגולמי של קרפור שהסתכם בשנה החולפת במיליארד שקל, והוביל לכך שהרווחיות הגולמית, המשקפת את הפער בין מחירי קניית המוצרים מהספקים למחירי המכירה לצרכן, עלתה ל-30.4% מהמכירות, לעומת 29% בשנת 2023.
ב-90 החנויות השכונתיות, המהוות את ליבת הרשת, עמדה הרווחיות הגולמית על שיעור גבוה יותר של 34% מהמכירות.
בהמשך לעלייה ברווח הגולמי, הציגה קרפור מעבר לרווח תפעולי בגובה 4 מיליון שקל, ביחס להפסד בגובה 45 מיליון שקל ב- 2023. הרווח התפעולי הושפע לרעה מהוצאות ארגון מחדש וסגירת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן ההפסדית, בגובה 104 מיליון שקל.
הרשת, המונה 141 חנויות, סיימה את הסבת סניפיה, ונערכת לפתוח שישה סניפים חדשים במהלך החודשים הקרובים. עוד נערכת החברה, הסובלת משיעור רווחיות תפעולית שולי של כ-0.1%, לפעול לשיפור והתייעלות מערך כוח האדם בסניפי הרשת, מה שעלול לבשר על קיצוצי כוח אדם.