סגור
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט. התביעה מופנית גם נגד היו"ר והמנכ"ל (צילום: אוראל כהן)

הפניקס תובעת את ישראכרט ב-120 מיליון שקל: הפרה את התחייבותה למיזם משותף

חברת הביטוח תובעת את חברת כרטיסי האשראי בעקבות הפרת ההתחייבות שלה להקים עם הפניקס מיזם משותף וניהול משא ומתן מקביל עם הראל

חברת הביטוח הפניקס תובעת את חברת כרטיסי האשראי על 120 מיליון שקל. התביעה הוגשה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ונתבעים בה גם החברה וגם היו"ר תמר יסעור והמנכ"ל רן עוז.
התביעה היא בגין נזקים שנגרמו לפניקס לטענתה בעקבות הפרת התחייבותה של ישראכרט להקים עם הפניקס מיזם משותף וניהול משא ומתן במקביל לעסקה נוגדת עם הראל בחוסר תום לב.
בתחילת ינואר חתמו הפניקס וישראכרט על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף בתחום האשראי הצרכני, לאחר מו"מ ממושך. אבל שבוע לאחר מכן הודיעה ישראכרט כי קיבלה הצעת רכישה מלאה שלה על ידי הראל. הפניקס טוענת בתביעה כי "ישראכרט ונושאי המשרה שהובילו את המשא ומתן מטעמה הפרו חובות – חוזיות ונזיקיות – כלפי הפניקס, בכך שהם הסתירו את המגעים המקבילים שנוהלו עם הראל, נקטו חוסר תום לב במשא ומתן, ובכך למעשה הפרו את ההסכם המחייב שנכרת בין הצדדים".
הפניקס טוענת כי "המיזם המשותף לפניקס ולישראכרט מצד אחד ורכישת ישראכרט על ידי חברת הראל מצד שני – הם עסקאות נוגדות שאינן יכולות לדור בכפיפה אחת שכן מדובר בעסקאות נוגדות בכל מובן, ואין כל תוחלת או אפשרות כי הראל, מתחרה ישירה של הפניקס, תעמיד אשראי ללקוחותיה של הפניקס (מטעמים ברורים וגם מטעמי הגבלים עסקיים)".
הסכום של 120 מיליון שקל נגזר מהתחזיות של הפניקס לשווי החברה המשותפת שאמורה הייתה לקום על בסיס הערכות שווי פנימיות לתחזיות הכנסות ורווח של החברה המשותפת.
מזכר הכוונות היה לתקופה של חמש שנים עם הארכה לחמש שנים נוספות. הפניקס טוענת גם כי נחשפה בעצם ההסכם מול מתחרים של ישראכרט, חברות כרטיסי אשראי אחרות, וגופים נוספים וחסמה גם הצעות אלטרנטיביות.
"בעקבות התנהלותה של ישראכרט והנהלתה הבכירה נגרמו לפניקס נזקים הרובצים לפתחה של ישראכרט ונושאי המשרה מטעמה. מעבר לנזקים הישירים מאובדן הזמן והמשאבים שהושקעו בבניית המיזם, נוצרו נזקים של אובדן הכנסות ועיכוב משמעותי בביצוע ויישום התוכנית העסקית", טוענת הפניקס, המיוצגת בידי עורכי הדין בעז בן צור, גיא רווה ויוגב יהושע, ממשרד בן צור ושות'.
לעיתוי התביעה יש משמעות גדולה שכן ביום שני אמורים בעלי המניות של ישראכרט להצביע אם לאשר את ההצעה של הראל לרכוש את מלוא מניות ישראכרט ב-3.3 מיליארד שקל.
מישראכרט נמסר בתגובה: "ישראכרט דוחה את הטענות על הסף. מדובר בניסיון נואש למחזר טענות חסרות שחר שכבר נענו על ידינו במלואן, ושעולה חשש בדבר המניעים שבבסיסן.
"העובדה שהתובעת בחרה להפיץ את התביעה לתקשורת בלי שטרחה להמציא אותה לחברה מעידה שהגשתה אינה אלא תעלול יחסי ציבור".