סגור
ירון אדיב ו כידן דהרי 28.12.23
ירון אדיב (מימין) וכידן דהרי (צילום: רמי זרנבר)

ישפרו של דהרי ואדיב גייסה 1.05 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח - לטובת פירעון חובותיה

סדרת האג"ח החדשה, צמודת מדד בריבית שנתית של 4.5%, מובטחת בשעבוד על כל נכסי החברה; מתוך סכום הגיוס, 568 מיליון שקל ישמשו לפירעון חוב למזרחי טפחות

חברת הנדל"ן ישפרו שבבעלות כידן דהרי וירון אדיב הצליחה לגייס 1.05 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח, בסידרה חדשה. הסדרה היא צמודת מדד בריבית שנתית של 4.5% ובמח"מ 3.7 שנים.
האג"ח מובטחות בשעבוד על כל נכסי החברה. המשקיעים המרכזיים בגיוס ישפרו היו כלל ביטוח, מיטב גמל וקרנות, ילין גמל קרנות, מור גמל קרנות והפניקס.
החוב ישמש את החברה לפרוע חובות לבנק מזרחי, קרנות הפנסיה הותיקות עמיתים, ולקרן החוב ארבל של אמיר הסל, המלווה החוץ בנקאית המרכזית של דהרי ואדיב.
מתוך סכום הגיוס, 568 מיליון שקל ישמשו לפירעון חוב לבנק מזרחי טפחות, היתר לתשלום החובות לקרן ארבל ועמיתים. לחוב החברה לארבל, סכום של 311 מיליון שקל, ערבים דהרי ואדיב אישית.
לפי תשקיף ההנפקה, החברה הפרטית של דהרי ואדיב איננה עומדת באמות המידה הפיננסיות של החוב מול ארבל, אך הקרן לא העמידה את החוב לפרעון מיידי.
ישפרו היא חברת מרכזים מסחרים מניביים, שבעה במספר, ברחבי הארץ. שיעור התפוסה בהם 95% והיקף ההכנסות מהשכרתם עמד בתשעה החודשים הראשונים של 2023 על כ-89 מיליון שקל. במקביל מחזיקים דהרי ואדיב בתנופורט, נדל"ן מניב נוספת, שנרכשה מאליעזר פישמן.
דהרי ואדיב רכשו את ישפרו מאדוארדו אלשטיין וחברת נכסים ובניין ב-2020 תמורת 800 מיליון שקל. הערכת השווי לקראת ההנפקת הציגה שווי של 1.799 מיליארד שקל לנכסי החברה. עם זאת גם היקף החוב שלה עלה ל-1.4 מיליארד שקל.