סגור
עוד ספי זינגר מ הרצוג פוקס נאמן
עו"ד ספי זינגר (צילום: אוראל כהן)

יו"ר רשות ניירות ערך הבא - עו"ד ספי זינגר, ממשרד הרצוג פוקס נאמן

על המינוי שנדרש עדיין לאישור ועדת גילאור הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ'; זינגר מוביל במשרד הרצוג פוקס נאמן את תחום חדלות הפירעון ועוסק בענייני חברות וניירות ערך - לפני כן עבד במשך 7 שנים במחלקת יעוץ וחקיקה במשרד הפנים

ספי (יוסף) זינגר הוא היו"ר הבא של רשות ניירות ערך - כך הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. מינויו כפף לאישור ועדת גילאור - הוא צפוי להחליף בתפקיד את ענת גואטה שפרשה בתחילת השנה.
זינגר משמש בחמש שנים האחרונות כשותף במשרד הרצוג פוקס נאמן, ועסק בתחום דיני חברות וניירות ערך - הוא אף היה אחראי על תחום חדלות פירעון במחלקת חברות וניירות ערך. קודם לכן, הוא עבד כשבע שנים במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. הוא נחשב לדמות לא מוכרת יחסית בשוק - בין הממליצים עליו היו המשנה ליועץ המשפטי לשעבר אבי ליכט, רז ניזרי, אמי פלמור ועורכי הדין אילנית לנדסמן ואהוד סול, לשעבר ראש תחום שוק ההון במשרד הרצוג פוקס.
שר האוצר סמוטריץ' אמר כי "תהליך המינוי לקח לא מעט זמן, בחרתי באיש שלראייתי ינהיג את הרשות בצורה הטובה ביותר, אל עבר היעדים והאתגרים של המשק הישראלי. ספי יצטרף כשותף להנהלת משרד האוצר, ויביא לשולחן את נקודת המבט של שכלול שוק ההון, פיתוח מכשירים פיננסיים חדשים לתמיכה בענפי משק שונים".
זינגר אמר כי "אני מודה לשר האוצר על האמון והבחירה בי לתפקיד, אני מאמין שיחד עם הצוות המקצועי ברשות ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים במשרד האוצר, נוכל להוביל את השוק הישראלי באחריות וביציבות לקידום שוק ההון בישראל לטובת המשק הישראלי והציבור כולו".
זינגר מקיים אורח חיים חרדי, והוא צפוי להיות החרדי הראשון שעומד בראש אחד ממוסדות הרגולציה הפיננסית בישראל. זינגר אמר בראיון לכלכליסט לפני כחמש שנים כי "הוא התקבל בטבעיות רבה במשרד המשפטים, לא הרגשתי את עצמי כחרדי של משרד המשפטים, וגם לא רציתי להיתפס ככזה".
זינגר הוא בנו של עו"ד שלום זינגר, שהיה היועץ המשפטי של משרד הפנים בשנות ה-90, ומאז הוא מחזיק במשרד עורכי דין בירושלים העוסק בתחום התכנון והבנייה, למשרד חברה עו"ד שרית דנה ששימשה בעבר כמשנה ליועצת המשפטית לממשלה. זינגר האב נחשב לעורך דין בולט בתחומי התכנון והבנייה.
אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אמר בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטת שר האוצר שבחר איש מקצוע ראוי בעל ראייה הוליסטית של השוק הפרטי והציבורי גם יחד. הקפאון היחסי בשוק ההון הישראלי מצריך התייחסות מיידית. לעורך הדין זינגר אין לצערנו מאה ימים של חסד. הרשות לניירות ערך צריכה להוביל בהקדם שורת צעדים שתעודד השקעה בחברות הישראליות על פני חברות ציבוריות בבורסות אחרות בעולם. הבורסה הישראלית היא מנוע צמיחה משמעותי ביציאה של המשק מהמיתון המסתמן".