לראשונה זה עשור: טארגט מבצעת סבב פיטורים מקיף
הרשת האמריקאית תפטר 1,800 עובדים - כ-8% מכוח האדם; זאת כחלק מניסיונה לשוב לצמיחה אחרי שנים של קיפאון במכירות - אלו רשמו ירידה של 41% בחמש השנים האחרונות לעומת עלייה של 123% במתחרה וולמארט
רשת טארגט האמריקאית הודיעה אתמול (ה') שתפטר 1,800 עובדים בעודה מנסה לחזור לצמיחה אחרי ארבע שנים של קיפאון במכירות. לפי CNBC, זהו סבב הפיטורים הראשון מזה עשור עבור חברת הקמעונאות שבסיסה במיניאפוליס.
היא הודיעה על הפיטורים במזכר שנשלח ע"י המנכ"ל הנכנס של החברה, מייקל פידלקה, לעובדי המטה. על פי התכנית יפוטרו כ-1,000 עובדים מתפקידם, בעוד 800 תפקידים נוספים יבוטלו לגמרי ולא יאוישו, כך על פי דובר של החברה. מדובר בכ-8% מסך כוח האדם של טארגט, על פי המזכר. הודעות הפיטורים אמורות לצאת ביום שלישי.
החברה הודיעה על הקיצוץ לקראת החלפת המנכ"ל, לאחר שבאוגוסט בחרה את פידלקה, המשמש כיום כסמנכ"ל התפעול שלה, לממשיכו את המנכ"ל הוותיק בריאן קורנל. הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בפברואר.
פידלקה היה אחראי על יוזמה בשם Enterprise Acceleration Office שהושקה במאי, וחיפשה דרכים לפשט את תפעול התאגיד, ולהיעזר בטכנולוגיה בדרכים חדשות כדי להאיץ את צמיחתה של טארגט. טארגט נאבקת כאמור בירידה מתמשכת במכירות, ומנסה להחיות את התנועה בסניפיה, וכן להתגבר על חוסרים במלאי ותגובות שליליות של הצרכנים. החברה אמרה שהיא מצפה שמכירותיה השנתיות ירשמו ירידה השנה. מניותיה ירדו ב-65% מהשיא של כל הזמנים שקבעו בשלהי 2021.
לעומת מתחרותיה, טארגט נסמכת פחות על מכירת מוצרים יום יומיים והכרחיים לבית, מה שהופך אותה לפגיעה יותר לתנודתיות הכלכלה וסנטימנט הצרכנים. בערך מחצית המכירות של טארגט הן מוצרי מותרות, לעומת 40% אצל וולמארט, כך על פי מידע של חברת המחקר GlobalData Retail. כתוצאה מכך ומאתגרים נוספים המיוחדים לה, התוצאות שרשמה החברה שונות מאוד מאלה של מתחרותיה. מכירותיה של וולמארט עלו לדוגמה ב-123% בחמש השנים האחרונות, לעומת הירידה שרשמה טארגט – 41%, באותו פרק זמן.






























