סגור

ראש בראש מול פפסי וגייטורייד: קוקה קולה הוציאה סכום שיא על מותג

יצרנית משקאות הספורט באדיארמור Bodyarmor תעבור לשליטה מלאה של קוקה קולה תמורת 5.6 מיליארד דולר - רכישת המותג הגדולה שלה מעולם; מכירותיה של באדיארמור מזנקות ב-50% השנה, אך גייטורייד של פפסי עדיין מובילה את שוק משקאות הספורט בארה"ב עם נתח של 70% ממנו

קוקה קולה הודיעה היום שרכשה את השליטה המלאה ביצרנית משקאות הספורט באדיארמור Bodyarmor תמורת 5.6 מיליארד דולר, רכישת המותג הגדולה ביותר של החברה עד היום (ב-2018 רכשה קוקה קולה את Costa Coffee תמורת 5.1 מיליארד דולר). כבר בנובמבר 2018 ענקית המשקאות הקלים רכשה 15% ממניות באדיארמור, והפכה לבעלת המניות השנייה בהיקפה של החברה.


באותו זמן היה כוכב הכדורסל קובי בראיינט בעל המניות השלישי בגודלו, לאחר שהשקיע בחברה ב-2013, רק שנתיים אחרי היווסדה. לעזבונו של בראיינט המנוח יתווספו כעת יותר מ-400 מיליון דולר מהמכירה, על פי הוול סטריט ג'ורנל. העסקה על 85% המניות הנותרות של באדיארמור הייתה צפויה מזה זמן מה.

1 צפייה בגלריה
משקה גייטורייד במשחק פוטבול
משקה גייטורייד במשחק פוטבול
משקה גייטורייד במשחק פוטבול, המותג הכי חזק מבין משקאות הספורט בארה"ב עם נתח של 70% מהשוק
(AP)

קוקה קולה הודיעה לראשונה בפברואר שהיא מתכוונת לקנות את מניות השליטה בבאדיארמור בהמשך השנה, במסמכים שהגישה לקראת הרכישה לנציבות הסחר הפדרלית. הבעלות על באדיארמור תסייע לקוקה קולה להשתלט על נתח שוק גדול יותר בקטגוריית משקאות הספורט, למרות שגייטורייד של פפסי מובילה את השוק האמריקאי בפער גדול, עם קרוב ל-70% ממנו.
ע"י מיצובו כמשקה ספורט בריא יותר, באדיארמור עקפה את פאוורייד POWERADE של קוקה קולה, והפכה לשחקנית השנייה בגודלה בשוק הזה. על פי קוקה קולה, מכירות מותג משקה הספורט מכניסות יותר מ-1.4 מיליארד דולר בשנה, ועלו בכ-50% ב-2021.
כחלק מהעסקה, המייסד השותף של באדיארמור, מייק ריפול, ישתף פעולה בכל הקשור להיצע המשקאות הלא מוגזים של החברה. ריפול ייסד גם את ויטמינווטר, סמרטווטר ומותג אנרג'י, כולם נמצאים כיום בידי קוקה קולה.
ריפול ונשיא באדיארמור, ברנט הייסטי, יישארו בתפקידיהם על מנת לסייע לחברה בניסיונה לעקוף את גייטורייד. לפני אישור העסקה, אנליסט בנק קרדיט סוויס, קאומיל גג'רוולה, כתב ללקוחות ביום שישי האחרון כי הוא מצפה שהרכישה תהיה צעד נכון עבור קוקה קולה. זאת בזכות שווי המותג של באדיארמור והאפשרות של קוקה קולה להפיץ את משקאות הספורט שלו ברחבי העולם, כפי שעשתה עם מונסטר.