סגור

בלעדי
מנכ"ל איירפורט סיטי לשעבר גייס 280 מיליון שקל לקרן ריט

הקרן, שאותה הקים שרון תוסייה־כהן, גייסה עשרות מיליוני שקלים מזרוע ההשקעות של בנק הפועלים, ומתכננת להשקיע כמיליארד שקל ברכישת דירות ובהשכרתן לטווח ארוך. בתפקיד היו"ר ישמש אהרון פוגל. הכוונה היא להנפיק את הקרן בתוך שלוש שנים

פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, משקיעה עשרות מיליוני שקלים בקרן ריט חדשה למגורים שגייס שרון תוסייה־כהן, לשעבר מנכ"ל משותף של קבוצת הנדל"ן איירפורט סיטי־נצבא.
הקרן גייסה 280 מיליון שקל, ובין המשקיעים בה גם כלל ביטוח ויובל כהן, מנהל קרן פורטיסימו שהשקיע מהונו האישי. בגיוס השתתפה גם משפחת יסלזון, אחת המשקיעות ברכישת חברת מנרב, לצד קרן הפנסיה עמיתים ומשקיעים פרטיים אחרים.
קרן הריט, שנקראת RENT IT, מיועדת להיות קרן פתוחה למשקיעים, ובכוונת תוסייה־כהן לפעול להנפקתה בבורסה בתל אביב בתוך 36 חודשים. בשלב ראשון, הקרן מתעתדת לגייס חוב ולבצע השקעות בהיקף של כמיליארד שקל. הקרן תתמקד ברכישת דירות בכל רחבי הארץ ובהשכרתן לטווח ארוך, כשהאסטרטגיה שלה היא לייצר חלופה לרכישת דירה למשפחות.
משקיעים בקרן RENT IT פועלים אקוויטי כלל ביטוח יובל כהן, מנהל קרן פורטיסימו משפחת יסלזון קרן הפנסיה עמיתים
מייסד הקרן, תוסייה־כהן, התפטר בספטמבר 2020 מתפקיד מנכ"ל איירפורט סיטי־נצבא, שבשליטת קובי מימון, לאחר כשלוש שנים וחצי. תוסייה־כהן, שעלות שכרו הכוללת בתקופת כהונתו הגיעה ליותר מ־4.5 מיליון שקל, הוביל את פיתוח וניהול הנדל"ן של הקבוצה, שנחשבת מהגדולות בישראל בתחומה, שמחזיקה בנכסים מניבים, ובהם משרדים, לוגיסטיקה, מסחר, תעשייה, מלונאות ותחבורה. איירפורט סיטי־נצבא פועלת גם בתחום המגורים, ובפרט בשוק המגורים המיועדים להשכרה. בעבר כיהן תוסייה־כהן כמנכ"ל ושותף בקבוצת אלפו, שיזמה את הקמת פארק העסקים איירפורט סיטי ויזמה מאות יחידות דיור. בנוסף, הוא היה שותף ומנכ"ל בחברת ההשקעות הציבורית מרתון השקעות, שעסקה בהשקעות בתעשייה וטכנולוגיה.
בתפקיד יו"ר קרן RENT IT ישמש אהרון פוגל, ששימש עד לאחרונה יו"ר דירקטוריון איילון אחזקות. פוגל כיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד האוצר, כיו"ר בחברות אי.די.בי פיתוח, נס טכנולוגיות, מגדל ביטוח וצים, וכן כיהן בתפקידים בכירים נוספים במשק הישראלי.
2 צפייה בגלריה
קובי שלום כלל ביטוח
קובי שלום כלל ביטוח
קובי שלום
(צילום: אוראל כהן)
שותף נוסף בקרן שישמש כסמנכ"ל הכספים הוא יוחאי אבטן, שעד לאחרונה שימש סמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל של חברת הנדל"ן הציבורית אאורה השקעות, שבשליטת יעקב אטרקצ'י. אאורה היתה אחת החברות החמות בתחום הנדל"ן בשוק ההון, לאחר שנחלצה מאתגרים פיננסיים מורכבים. החברה הקימה ומנהלת פרויקטים בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור.
תחום קרנות הריט הוא חדש יחסית בישראל. ב־2016 הושלם התיקון לפקודת מס הכנסה, שיצר את התנאים להקמת קרנות השקעה במקרקעין לצורכי דיור להשכרה. במסגרת התיקון קיבלו הקרנות לראשונה היתר לעסוק בייזום דירות למגורים וברכישת מקבצי דיור שלמים, והותר להן להגיע למינוף של 80%, לעומת 60% לקרנות שעוסקות בנדל"ן מניב למסחר ומשרדים.
כמו כן, הוענקו לקרנות הריט הטבות מס כגון תשלום מס רכישה מופחת בעת רכישת דירות בשיעור של 0.5%, פטור מתשלום מע"מ בעת רכישת נכסים מגופים פרטיים ופטור ממס חברות. בנוסף, נקבע לקרנות אלה שיעור מס מופחת של 20% על הרווחים מהשכרת דיור ורווחי הון ממימוש הקרקעות לעומת שיעור מס רווחי הון "רגיל" של 25%. החוק מתנה את ההטבה האמורה ברכישה של 20 דירות לפחות, שיוחזקו לתקופה של 20 שנה לפחות.
2 צפייה בגלריה
שרון תוסייה כהן זירת הנדל"ן
שרון תוסייה כהן זירת הנדל"ן
שרון תוסייה כהן
(צילום: באדיבות קבוצת איירפורט סיטי/נצבא)
לדברי תוסייה־כהן, אסטרטגיית ההשקעה של הקרן היא התמקדות בהשקעה בנדל"ן מניב למגורים, שבאמצעותה יתאפשר למשקיעים להשתתף, באופן לא ישיר, ברכישה ואחזקה של נכסי מגורים להשכרה, תוך פיזור סיכונים והצמדה אופטימלית למדד המחירים לצרכן ולמחירי הדיור ותוך ניצול הטבות מס ייחודיות.
"שוק הדיור להשכרה המוסדי נמצא בתחילת דרכו בישראל, ומהווה פתרון הולם לשוק שבו קיימת עלייה קבועה ומבנית במחירי הדירות", אומר תוסייה־כהן, ומוסיף כי "עלייה זו מהווה מחסום כניסה לביקוש לבעלות פרטית על דירת מגורים, ומסיטה ביקוש לשוק אלטרנטיבי של דיור להשכרה לטווח ארוך, שמהווה חלופה לגיטימית לרכישת דירה. בנוסף, הקרן תקדם חדשנות טכנולוגית בתחום הכלכלה השיתופית, תוך שימוש ואופטימיזציה של חללים משותפים, שטחי מסחר ומגוון שירותים".
קובי שלום, מנכ"ל פועלים אקוויטי, ציין כי "זאת ההשקעה השנייה של פועלים אקוויטי בתחום הריט, אחרי הובלת קרן הריט החדשה מניבים ב־2016. השקעות אלה תואמות את אסטרטגיית ההשקעות שלנו ואת יכולות ארגון העסקאות שלנו. אנו שמחים על ההזדמנות לשתף פעולה עם קבוצה ניהולית ואיכותית בראשות שרון תוסייה־כהן. אין לי ספק שהניסיון, המקצועיות והמוניטין של מנהלי הקרן יסייעו בבניית פורטפוליו נכסים איכותי".
ניר עובדיה, מנהל חטיבת ההשקעות בקרן עמיתים שמנוהלת על ידי אפי סנדרוב, אשר מנהלת 428 מיליארד שקל, הוסיף כי "ההשקעה תואמת את אסטרטגיית ההשקעות של עמיתים בנדל"ן מניב. עמיתים מאמינה ביכולות הצוות הניהולי של הקרן, ושמחה על ההזדמנות לקחת חלק בהקמתה".