סגור

פייבר מעלה את התחזיות: תצמח השנה לפחות ב-50%, אך עדיין רחוקה מרווחיות

הוצאות השיווק הגבוהות תרמו להפסד של 14.3 מיליון דולר ברבעון ה-3; אך פייבר, שפיתחה פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים לחברות הזקוקות לשירותיהם, מעלה את תחזית ההכנסות השנתית; ברקע בין היתר, הרכישה של STOKE TALENT שתאפשר לה להיכנס לארגונים גדולים יותר

פייבר, שפיתחה פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים לחברות הזקוקות לשירותיהם, מצליחה לשמור על קצב צמיחה מהיר. החברה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 74.3 מיליון דולר, המשקפות קצב צמיחה שנתי של 42%, אך נמוכות מעט מהכנסות הרבעון הקודם שעמדו על 75.3 מיליון דולר.


הכנסות אלה גבוהות מעט מהתחזית שהחברה סיפקה בתום הרבעון השני. מספר הקונים הפעילים בפלטפורמה עלה ב-33% ל-4.1 מיליון. ההוצאה לקונה השירותים עלתה ב-20% ל-234 דולר בשנה האחרונה ופייבר הגדילה קלות את חלקה בעסקאות הנעשות בפלטפורמה שלה ל-28.4%.


1 צפייה בגלריה
מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר fiverr
מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר fiverr
מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר
(צילום: עומר הכהן)

אף ששיעור הרווחיות הגולמית של פייבר גבוה והגיע ל-83.3% מתוך ההכנסות ברבעון השלישי, הוצאות השיווק הגבוהות מעבירות אותה להפסד. אמנם ככל שההכנסות צומחות שיעור ההוצאה על שיווק ומכירות יורד, אך הוא עדיין היווה 45% מכלל ההכנסות ברבעון וזאת לעומת 54% לפני שנתיים. בשורה התחתונה הפסידה פייבר 14.3 מיליון דולר לעומת איזון בשורה התחתונה שהושג ברבעון המקביל.
בפייבר מסבירים כי אף שבאוגוסט הייתה חולשה יחסית בעקבות חופשות הקיץ, ספטמבר ואוקטובר פיצו על כך. על רקע המומנטום הזה היא צופה הכנסות של 74.5-77.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי ומעלה את תחזית ההכנסות שנתית ל-292.4-295.4 מיליון דולר וזאת לעומת תחזית קודמת להכנסות של 280-288 מיליון דולר. התחזית החדשה תשקף קצב צמיחה שנתי של 50%-54% שהוא אמנם נמוך יותר מהצמיחה של 70% שהציגה פייבר ב-2020, אך מדובר היה בשנה חריגה בעקבות מגפת הקורונה.
בחודש האחרון ביצעה פייבר שתי רכישות שאמורות לספק לה מנועי צמיחה נוספים החל מ-2022. הרכישה הגדולה יותר היא של STOKE TALENT מתל אביב עליה שילמה פייבר 95 מיליון דולר. החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמה לעסקים שעוזרת בניהול עבודה מול פרילנסרים. המערכת מאפשרת גיוס, קליטה, תשלום וניהול תקציבים וחשבוניות של פרילנסרים. בכך היא אמורה לאפשר לפייבר להרחיב את הפתרון שלה לחיבור בין מעסיקים לפרילנסרים, מערכת אשר עד כה לא טיפלה בהיבטי ביצוע התשלום לפרילנסרים.
בחודש האחרון ביצעה פייבר שתי רכישות שאמורות לספק לה מנועי צמיחה נוספים החל מ-2022
כמו כן, הרכישה תוסיף לפייבר יכולת טיפול בפרילנסרים שהעבודה מולם היא באוף ליין, לאחר שעד היום היא התמקדה בפרילנסרים שעובדים בצורה מקוונת מול מזמיני העבודה. שוק האופליין הוא עדיין גדול הרבה יותר ו-95% מהפעילות בין פרילנסרים לארגונים, מתבצע באופן לא מקוון.
העסקה תאפשר לפייבר להיכנס לארגונים גדולים יותר שכבר יש להם צי מסויים של פרילנסרים ולא חברות קטנות יחסית, בהן היא התמקדה עד היום. בתחילת אוקטובר הודיעה פייבר על רכישת CREATIVELIVE שמאפשרת ללמוד קורסים אונליין כדי לרכוש כישורים חדשים. לחברה הנרכשת יש 2,000 קורסים שונים ו-10 מיליון משתמשים, אך במונחים כספיים מדובר בעסקה קטנה יחסית.