סגור
עובדים מקס סטוק סניף אושילנד
סניף של מקס סטוק (צילום: יאיר שגיא)

מקס סטוק: המכירות ברבעון השלישי עלו, אך באוקטובר ירדו עקב המלחמה

רשת המוצרים המוזלים רשמה ברבעון שעבר, לפני המלחמה, עלייה של 7% בהכנסות ושל 18% ברווח הנקי; עם זאת בחודש שעבר חלק מהסניפים פעלו באופן מצומצם

פתיחת סניפים חדשים ועלייה של 1.5% במכירות החנויות הזהות הובילו את מקס סטוק לחתום את הרבעון השלישי עם גידול של 7% במחזור המכירות ל-315 מיליון שקל וצמיחה של 18% ברווח הנקי.
הכנסות רשת המוצרים המוזלים ברבעון גדלו הודות להשקת סניפים בבעלות בבארות יצחק ובבת ים, ופתיחת סניף נוסף בזכיינות בפסגת זאב בירושלים. בחודשים הקרובים צפויה מקס סטוק להשיק סניפים חדשים גם בקרית גת וביבנה ולהערכתה לא צפוי שינוי מהותי במועד הפתיחה של החנויות העתידיות בגלל המלחמה. בנוסף פתחה סניף שלישי בפורטוגל, בעיר מטוסיניוס. החברה חתמה על הסכם הקמה ושכירות של מרלו"ג חדש בקיבוץ שומריה בדרום על שטח של 31 אלף מ"ר.
עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר (לאחר סוף הרבעון השלישי), חנויות מקס סטוק היו סגורות. החל מ-9 באוקטובר ובמהלך שבועיים, נפתחו הסניפים בהדרגה במתכונת פעילות מצומצמת. החברה דיווחה כי בין יולי לסוף אוקטובר, תקופה שנכללים בה חגי תשרי, ירדו מכירות החנויות הזהות ב-2.1% בגלל סגירת החנויות ומיעוט שעות בחודש הראשון למלחמה. מסוף אוקטובר, 60 מתוך 62 סניפי החברה בישראל פתוחים באופן מלא, ושני סניפים - בשדרות ובקריית שמונה - נותרו סגורים.
החברה הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי ל-41.9% ברבעון השלישי לעומת 40.1% בתקופה המקבילה, בעקבות ירידה משמעותית במחירי ההובלה הימית וגם בזכות הקטנת המלאי שהורידה את עלויות האחסנה. יתרת המלאי לסוף ספטמבר הסתכמה ב-148.5 מיליון שקל לעומת 159 מיליון בספטמבר אשתקד. בעקבות שיפור הרווחיות הגולמית והעליה במכירות, עלה הרווח הגולמי של החברה ב-12% ל-132 מיליון שקל.
השקת הפעילות בפורטוגל העלתה את הוצאות השיווק ב-1.5 מיליון שקל והגדילה את ההוצאות על חשמל וארנונה בסניפים החדשים. כתוצאה מכך עלו הוצאות המכירה והשיווק ב-11.7% ל-74 מיליון שקל.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה ב-19% ל-44 מיליון שקל, והיווה 14.1% מהמחזור בהשוואה ל-12.7% ברבעון המקביל אשתקד. העליה נבעה מעלייה ברווח הגולמי שקוזזה מההכבדה בהוצאות מכירה ושיווק.
הוצאות המימון צמחו ל-9 מיליון שקל לעומת 5 מיליון ברבעון מקביל בשל העליה בשערי המטבעות והעליה בהוצאות התפעול. העליה במכירות בקיזוז השפעת הוצאות המימון הובילה לרווח נקי לבעלי המניות שהסתכם ב-23 מיליון שקל, עליה של 18% לעומת תקופה מקבילה.