סגור
הנפקת פלייטיקה ב נאסד"ק

תחזית מאכזבת לפלייטיקה שמסכמת רבעון עם קיפאון בהכנסות

חברת הגיימינג מסיימת את הרבעון השני עם הכנסות של 643 מיליון דולר, נסיגה קלה לעומת הרבעון הקודם והמקביל. מספר המשתמשים היומי ירד ב-5.8% ל-307 אלף

פלייטיקה מספקת דוחות מאכזבים לרבעון השני, המשקפים המשך האטה בחברת הגיימינג - המניה מגיבה בירידה של יותר מ-10% בנאסד"ק.
פלייטיקה אמנם מנסה לחזור לפסי הצמיחה, אך בינתיים היא מעדכנת כי ביצועיה ברמה השנתית יהיו בטווח התחתון של התחזיות. זאת בעוד מרבית חברות הטכנולוגיה הישראליות שפרסמו את התוצאות שלהן עד כה (ובהן פיוניר, סלברייט וגלובל אי) דווקא העלו את התחזית השנתית.
החברה מנסה להתמודד עם החולשה בשוק הגיימינג, שדעך אחרי הזינוק החריג בתקופת מגפת הקורונה, באמצעות רכישה של משחקים פופולריים. בשבוע שעבר שילמה פלייטיקה 81 מיליון יורו, עם אפשרות להגדלת העסקה ל-150 מיליון יורו, עבור חברת Youda Games, שפיתחה את משחק הפוקר הפופולרי Governor of Poker.
העסקה תושלם לקראת סוף השנה, והיא הגדולה ביותר מאז שפלייטיקה רכשה את רדקור עם משחק עיצוב הפנים הפופולרי שלה עבור 600 מיליון דולר. בינתיים החברה הישראלית מתמודדת עם חולשה בכל החזיתות.
הכנסות פלייטיקה הסתכמו ב-642.8 מיליון דולר ברבעון השני, ירידה קלה הן מול הרבעון הקודם והן מול הרבעון המקביל. מספר המשתמשים המשלמים היומי ירד ב-5.8% לעומת הרבעון הקודם ל-307 אלף איש.
הכנסות ממשחקי קז'ואל נותרו כמעט ללא שינוי, ובמשחקי קזינו סושיאל נרשמה ירידה של 3% מול הרבעון הקודם ונפילה חדה יותר של 10% מול התקופה המקבילה ב-2022. גם במשחקים הפופולריים ביותר של פלייטיקה, כגון סלוטומניה, סוליטייר ובינגו בליץ, נרשמה ירידה. על רקע כל אלה מעריכה פלייטיקה כי הכנסותיה ב-2023 יסתכמו בכ-2.6 מיליארד דולר, סכום שמשקף ירידה קלה לעומת הכנסותיה ב-2022.
בתחום הרווחיות מצבה של פלייטיקה מעט טוב יותר, במידה רבה בעקבות מהלך התייעלות נרחב שהוציאה לפועל ב-2022 ושכלל פיטורי 600 עובדים - 15% מכוח האדם. קיצוצים אלה ניכרים היטב בסעיפי ההוצאות של החברה, שפחתו דרמטית על אותו היקף פעילות.
כך למשל הוצאות הנהלה וכלליות ירדו מ-105 מיליון דולר בשנה שעברה ל-74 מיליון דולר בלבד ברבעון האחרון. בהוצאות הפיתוח, שגם הן מושפעות ממספר העובדים, נרשמה ירידה מ-125 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר. גם סעיף השיווק והמכירות התכווץ מעט מ-151 מיליון דולר ל-141 מיליון דולר.
יחד עם הכנסות מריבית על קופת מזומנים של כמעט מיליארד דולר, הרווח הנקי של פלייטיקה הוכפל ל-75.7 מיליון דולר ברבעון השני. יתרות המזומנים שמקבלות רוח גבית גם מתזרים מזומנים של יותר מ-200 מיליון דולר מדי רבעון אמורות לאפשר לפלייטיקה לבצע רכישות נוספות כדי להוציא את שורת ההכנסות שלה מהקיפאון שבו היא שרויה כבר יותר משנה.