סגור

הביטקוין מזנק החודש ב-30%; מחירו 57.5 אלף דולר, הגבוה מאז מאי

עלייה של 12% בערכו תשבור את השיא מאפריל, כשהמטבע נסחר בשווי של כמעט 65 אלף דולר; בשוק הקריפטו מצפים מה-SEC לאשר השקת קרן סל (ETF) שתהיה מבוססת על חוזים עתידיים על הביטקוין, ראשונה מסוגה בארצות הברית

הביטקוין ממשיך במגמה לעבר השיא שלו מאפריל, כשהגיע כמעט למחיר של 65 אלף דולר. עתה הוא בשווי הגבוה שלו ממאי – 57.7 אלף דולר. הביטקוין מזנק באוקטובר ב-31%, ומתחילת השנה נסק ב-98%. עלייה נוספת של 12% במחירו תוביל אותו לשיא.


ברקע, שוק הקריפטו אופטימי לגבי הצעד הבא מצד ה-SEC, שם מקווים, אולי עוד החודש, כי היא תאפשר השקת קרן סל (ETF) שתהיה מבוססת על חוזים עתידיים על הביטקוין, ראשונה מסוגה בארצות הברית.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
הביטקוין במחירו הגבוה ממאי
(צילום: גטי)

מספר חברות כבר הגישו בקשה ל-SEC לאישור קרן הסל. כזכור, בשבוע שעבר ראש הרשות גארי ג'נסלר אמר כי ל-SEC אין כל כוונה להחרים את הקריפטו, כפי שעשתה בייג'ינג.
אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "להערכתי, אנו נראה את מטבעות הקריפטו, ובראשם הביטקוין והאיתריום, במגמת עלייה מתמשכת. היה אפשר לראות בחודשים האחרונים עליות מטאוריות לצד ירידות חדות, אך לא דרסטיות במונחי קריפטו, בטח ביחס לתקופת המסחר הראשונית במטבע הקריפטוגרפי לפני יותר מעשור. בסופו של יום כשמדובר על מטבע אשר מאומץ על ידי מדינות, אמנם מתפתחות בשלב זה, אך המטרה היא משמעותית, הפיכת המטבע לאמצעי תשלום עוקף מערכות פיננסיות מסורתיות. מדובר בלא פחות ממהפכה ברמת הכלכלה העולמית, תוך הקלה על המבנה הפיננסי של המדינה".
בשבוע שעבר U.S. Bancorp, הבנק החמישי בגודלו בארצות הברית, הודיע כי הוא מתכנן להשיק עבור לקוחותיו המוסדיים שירות הפקדת ביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים. זאת באמצעות חברת הפיננסיים NYDIG שתשמש כמשמורת לאחזקות. "הביקוש לקריפטו מצד לקוחותינו גדל בשנים האחרונות בצורה משמעותית", אמרו בבנק.
בבנק אוף אמריקה הוציאו בתחילת השבוע שעבר דו"ח מיוחד שמצביע על 20 חברות ציבוריות שנחשפות לקריפטו, ועל חלקן הוא אף נתן המלצת "קנייה". אותן חברות "עשויות ליהנות מצמיחה בשל החשיפה שלהן לנכסים דיגיטליים", נכתב בדו"ח, שהוכן על ידי ראש חטיבת הנכסים הדיגיטליים בבנק. החברות עליהן דיווח הבנק הן ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מורגן סטנלי, בורסת הקריפטו קוינבייס, פייפאל, דיסני ועוד.
בשורה התחתונה ציינו בבנק כי התפשטות ההשקעות בעולם הנכסים הדיגיטליים גדולה מכדי להתעלם ממנה. "בעתיד הקרוב תוכלו להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין על מנת לרכוש מניות, בתים, רכבים, לקבל דיבידנדים, לקבל ולתת הלוואות, ואפילו לקנות פיצה ולמלא דלק", כך נכתב בדו"ח.
ביום שני שעבר דווח על התקדמות משמעותית בברזיל בדרך להכיר בביטקוין כמטבע רשמי, שם הבית העליון של הפרלמנט הברזילאי מתכונן להצביע על הצעת חוק לפיקוח על מטבעות הקריפטו. סגן יו"ר הפרלמנט הברזילאי Aureo Ribeiro אמר כי תושבי המדינה יוכלו בקרוב לרכוש בתים, מכוניות ואפילו ארוחות במקדונלד'ס באמצעות ביטקוין, כך לפי דיווח ב"יאהו פייננס".