סגור

יצרנית השבבים ואלנס פותחת מרכז מו"פ סמוך לכנרת

החברה נסחרת בשווי 765 מיליון דולר בנאסד"ק, שם הונפקה לפני כחודשיים במיזוג עם חברת ספאק; מרכז המחקר והפיתוח החדש יפעל במקביל למרכז המו"פ הקיים בהוד השרון בו מועסקים מרבית 300 עובדיה; מניית ואלנס נחתכת ב-23% מאז הנפקתה

יצרנית השבבים הישראלית ואלנס (Valens) פותחת מרכז מו"פ חדש במיקום לא שיגרתי, סמוך לכנרת. הוא יפעל במקביל למרכז המו"פ הקיים בהוד השרון בו מועסקים מרבית 300 עובדיה.


ואלנס שנסחרת בשווי 765 מיליון דולר בנאסד"ק, שם הונפקה לפני כחודשיים במיזוג עם חברת ספאק, ציינה כי מיקום המרכז נקבע כחלק מתפיסת העולם של החברה וראייתה את עצמה כחברה ישראלית. החברה מגייסת בימים אלה מהנדסי ASIC וריפיקציה מנוסים ומתחילים שיצטרפו לצוות של החברה בהוד השרון.

1 צפייה בגלריה
וול סטריט הנפקת ואלנס Valens
וול סטריט הנפקת ואלנס Valens
וול סטריט הנפקת ואלנס Valens
(צילום: NYSE)

גדעון בן צבי מנכ"ל החברה אמר כי "ואלנס מציבה את הרף וקובעת סטנדרטים חדשים בכל שוק שבו היא פועלת – זה נכון וחשוב גם בנושא ערכי כמו גיוס עובדים. כחברה גלובלית ששורשיה בישראל, בחרנו להרחיב את אפשרויות התעסוקה של המהנדסים בצפון ולא ללכת בכיוון של מרכזי מחקר ופיתוח באזורים מתפתחים בעולם. אנו מאמינים במצויינות של המהנדסים הישראלים וביכולתינו למצוא מהנדסים מתאימים ברמה הגבוהה ביותר גם בצפון הארץ. כחלק מחזון זה אנו פותחים מרכז מחקר ופיתוח צפוני, במטרה לגייס עובדים בעלי רקע מתאים מאזור הגליל והגולן. אנו מבינים את האתגר וקוראים לכל הגופים השותפים לרצון להביא את אפשרויות התעסוקה בהיי טק לאזורי הפריפריה, להושיט יד ולהירתם".
הצעד של ואלנס מאתגר משום שרוב המהנדסים מהצפון מעדיפים לנסוע מרחק רב למקום העבודה כדי לא לקחת סיכונים בחברה קטנה בצפון, ומהנדסים מהמרכז יעדיפו לעבוד במרכז. את המרכז בצפון ינהל בועז רוט, מהנדס במקצועו, עם ותק של 18 שנה בתחום, ומי שעבר לפני כשש שנים לגור בצפון הארץ. בחברה מאמינים עם זאת כי הקורונה תהווה תמריץ לאנשי מקצוע בכל זאת להתרחק מהמרכז אל איכות חיים בצפון הארץ, בשילוב עבודה עם עבודה גמישה והיברידית.
רוט עבר צפונה כחלק מהחלום שלו להקים מרכז היי טק באזור, ומונה כאחראי מוטעם החברה על קידום המרכז החדש, והחיבור לגורמים רלוונטיים בצפון. במסגרת זו מתגבש שת"פ בין ואלנס לבין המכללה האקדמית כנרת, שת"פ במסגרתו תוצע לבוגרי המכללה המצטיינים שימצאו מתאימים הכשרה ותעסוקה כמהנדסי וריפיקציה מתחילים. במקביל בועז רוט מקדם פגישות וחיבורים עם ראשי הערים באזור, כולל הישובים הדרוזיים והערבים במטרה לבחון את פוטנציאל גיוס עובדי ההי טק אצלם בישוב.
עד שהמשרד באזור הכנרת יהיה מוכן, יושב המרכז החדש ב'הבאבזלת' (HuBazelet) בבני יהודה שבגולן ומונה כבר כארבעה מהנדסים. בשלב זה מגייסת ואלנס מספר מהנדסי וריפקציה (הנדסת אלקטרוניקה).
מניית ואלנס נחתכת ב-23% מאז הנפקתה.