סגור

נחשף בכלכליסט
שפיר רוכשת מהפניקס את השליטה ברשת עד 120 ב-845 מיליון שקל

נחתמה העסקה שנחשפה בכלכליסט - שפיר מגורים שבשליטת האחים שפירא תרכוש 53% מרשת הדיור המוגן תמורת תשלום במזומן ורכיב קרקעות; הפניקס תישאר עם 47% מהרשת ותרשום רווח הון חד פעמי של עד 270 מיליון שקל

נחתמה העסקה למכירת השליטה בחברת הדיור המוגן עד 120 לחברת שפיר הנדסה – באמצעות החברה הבת שפיר מגורים.
במסגרת העסקה, שנחשפה בכלכליסט, תרכוש שפיר שבשליטת האחים שפירא 53% מהרשת והפניקס תישאר עם 47%. שווי החברה בעסקה נקבע על 1.35 מיליארד שקל.
בתחילת אוגוסט קיבלה שפיר תקופת בלעדיות של 30 יום לחתימה. התשלום בעסקה כולל מזומן וקרקעות. במרכיב המזומן שפיר תרכוש מהפניקס שבשליטת הקרנות סנטרברידג' וגלטין כ-44.1% (במישרין ובעקיפין) מעד 120, כולל חלק מהלוואות הבעלים ושטר ההון הקיימים, תמורת 600 מיליון שקל, וריבית של 3% לשנה מ-27 ביולי עד למועד השלמת העסקה.
יתרת התמורה תשולם באמצעות קרקע בירושלים וקרקע בנס ציונה ששפיר תעביר להפניקס. שתי הקרקעות מיועדות לדיור מוגן, משרדים ומסחר, ונמצאות בשלב הפיתוח. שווי הקרקעות בעסקה יהיה כ-245 מיליון שקל, ובתמורה הוקצו לשפיר מגורים מניות חדשות בעד 120.
במקביל תיערך שמאות לקרקעות עד סוף השנה ובהתאם עשויה שפיר לקבל עוד סכום של עד 55 מיליון שקל עבור הקרקעות.
1 צפייה בגלריה
בית אבות עד 120 ב רמת החיל תל אביב דיור מוגן ל קשישים
בית אבות עד 120 ב רמת החיל תל אביב דיור מוגן ל קשישים
בית אבות של עד 120 ברמת החייל בתל אביב דיור מוגן ל קשישים
(צילום: אוראל כהן)
הפניקס תרשום רווח הון חד פעמי של 270-220 מיליון שקל לאחר מס. הסכם בעלי מניות יסדיר את היחסים בין הפניקס ושפיר. שפיר תמנה בחברה שלושה דירקטורים ואת היו"ר, והפניקס תמנה שני דירקטורים וכן תקבל זכות וטו על מכירת מניות לצד שלישי וזכות סירוב על כך. בשפיר מתכוונים להגדיל את פעילות הרשת.
שי לינדנר, סמנכ"ל כספים בשפיר הנדסה אמר כי "שפיר מגורים ממשיכה באסטרטגיה של הרחבת תחום הדיור המוגן, וזאת לצד פעילות הייזום בתחום הנדל"ן למגורים ובתחום המרכזים המסחריים.
"אנו מאמינים כי השותפות עם קבוצת הפניקס תאפשר המשך ייזום של נכסים נוספים והשבחה של הקיימים ומצפים כי עסקה זו תביא ערך לבעלי המניות של החברות וגם לדיירים הנוכחים והעתידיים של הרשת".
מני נאמן, משנה למנכ"ל קבוצת הפניקס ויו"ר דירקטוריון עד 120 אמר כי "העסקה היא המשך יישום האסטרטגיה שפרסמה הפניקס למיקוד בפעילויות הליבה לצד השבחת ערך החברות הבנות. אנו מאמינים שהשילוב בין הניסיון הרב אותו מביאה הנהלת עד 120 בתחום הדיור המוגן לבין היכולות של שפיר בתחום הייזום והבנייה והשותפות עם הפניקס יביא ערך לדיירי הרשת ויניב הצלחה".