סגור
יו"ר הפד ג'רום פאוול עם סיליקון ואלי בנק
יו"ר הפד ג'רום פאוול - סיליקון ואלי בנק (צילומים: רויטרס, איי אף פי)

פאוול על קריסת הבנקים: "שקלנו לעצור את העלאות הריבית"

יו"ר הפד אמר במסיבת העיתונאים כי האירועים בבנקים האזורייים יובילו בסבירות גבוהה ל"לחץ על תנאי האשראי - זה עלול להשפיע על הכלכלה"; בניסיון להרגיע הדגיש: "המערכת הבנקאית שלנו יציבה וחזקה - נשתמש בכל הכלים שלנו כדי לשמר אותה כזו"

"אנו מאמינים שהאירועים במערכת הבנקאות בשבועיים האחרונים יובילו בסבירות קרובה ללחץ על על תנאי האשראי, למשקי בית ולעסקים - וזה עלול להשפיע על הכלכלה", אמר הערב יו"ר הפד ג'רום פאוול במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הריבית.
במענה לשאלה אישר פאוול כי ועדת השוק החופשי שקלה לעצור את העלאות הריבית בעקבות האירועים. "אנחנו שקלנו את זה בימים שקדמו לפגישה. הבנק המרכזי האמריקאי העלה הערב את הריבית ב-25 נקודות בסיס, מ-4.75% ל-5%.
היו"ר התייחס לקריסה של סיליקון ואלי בנק ששירת את תעשיית ההיי-טק, סיגנצ'ר בנק (Signature Bank) ששירת את תעשיית הקריפטו, ולפני כן נפילת סילברגייט קפיטל ששירת גם הוא בעיקר את תעשיית הקריפטו. זאת לצד נפילה מהירה במניות בנקים אזוריים נוספים. הפד והאוצר הורו על סגירת סיליקון ואלי וסיגנצ'ר, תוך תמיכה בבעלי הפקדונות.
"מוקדם מדי לקבוע מהו היקף ההשפעה של אירועים אלה על הכלכלה, ולפיכך מוקדם מדי לקבוע מהי התגובה הנדרשת של המדיניות המוניטארית", אמר פאוול שהוסיף. "אנחנו מחויבים ללמוד מהאפיזודה הזו, ולפעול כדי למנוע אפיזודות כאלה, שלא יקרו שוב".
יו"ר הפד דאג להרגיע והדגיש: "הזרימה בפקדונות הבנקאיים התייצבה בשבוע שעבר. המערכת הבנקאית שלנו יציבה וחזקה, עם בסיס הון ונזילות. אנו נמשיך לעקוב מקרוב על התנאים במערכת ואנו מוכנים להשתמש בכל הכלים שלנו כדי לשמר אותה חזקה ובטוחה.