סגור
מטה טאואר סמיקונדקטור במגדל העמק
מטה טאואר סמיקונדקטור במגדל העמק (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)

טאואר פירסמה תחזית חלשה; "מודים לעובדים שלנו בישראל"

יצרנית השבבים ממגדל העמק סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 358 מיליון דולר - ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל; באוגוסט האחרון בוטלה מכירת החברה לאינטל, ושווי החברה כבר נחתך ב-50% לעומת השווי המתוכנן בעסקה

ההכנסות של טאואר דורכות במקום מתחילת השנה ומציגות ירידה משמעותית לעומת הרבעון המקביל. מעבר לכך, גם התחזית לרבעון האחרון של השנה אינה מעודדת.
יצרנית השבבים הישראלית זקוקה לזריקת מרץ לאחר שנה בה הייתה שקועה בתהליך המיזוג עם אינטל, תהליך שבוטל בסופו של דבר באוגוסט האחרון לאחר שהרשויות בסין הערימו קשיים.
טאואר, שכמעט נמכרה לאינטל ב-5.7 מיליארד דולר, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 358 מיליון דולר, בדומה לרבעון הקודם. הכנסות אלה משקפות נפילה של 16% מול הרבעון השלישי ב-2022.
החברה מעריכה כי ברבעון הנוכחי, הרבעון הרביעי של 2023, היא תרשום הכנסות של כ-350 מיליון דולר בלבד.
תמונה דומה משתקפת גם מהמדדים התפעוליים של טאואר - חולשה מול הרבעון המקביל, יציבות בהשוואה לרבעון הקודם. אלא שהפעם, בזכות תשלום קנס של 314 מיליון דולר שקיבלה מאינטל על ביטול הרכישה, היא מציגה רווח נקי חריג של 290 מיליון דולר. זאת לעומת 50 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-69 מיליון דולר לפני שנה. על רקע התוצאות מניית טאואר מאבדת 7% במסחר של טרום הפתיחה בניו יורק, ירידה שמורידה אותה לשווי שעומד על חצי מהשווי בו הייתה אמורה להימכר לאינטל.
בניגוד לחברות טכנולוגיה רבות, לטאואר יש מפעל פיזי גדול בישראל, במגדל העמק, אך ראסל אלוונגר, המנכ"ל הוותיק של החברה, ציין עם פרסום הדוחות כי החברה עמדה בכל ההתחייבויות ללקוחותיה למרות המצב. "יש לנו נהלי המשכיות עסקית איתנים בחברה, לרבות אתרים רבים הכשירים לביצוע תהליכים מרכזיים ואמצעי הגנת IT חזקים מאוד באמצעות מומחים חיצוניים, יועצים ומבקרים", אמר אלוונגר.
אלוונגר, אמריקאי מורמוני שעבר לישראל ב-2006 לאחר שמונה למנכ"ל טאואר, סיפק את ההתייחסות הארוכה והרגשית ביותר למלחמה עד כה מצד מנכ"לים של חברות ישראליות: "שבעה באוקטובר היה מעשה של רוע טהור. תקיפה ישירה ומכוונת של חמאס על אזרחים תוך שימוש בכלי רצח, אונס והשחתה: אותם כלים ממש ששימשו את פוטין באוקראינה ושהופעלו על ידי עריצים מושחתים אחרים לאורך ההיסטוריה.
"במקרה הנוכחי להנהגת חמאס, שחיה חיים של מיליונרים, מתגוררת ומוגנת בבטחה במדינות זרות, לא אכפת משום אלוהים ומשום ערכים אנושיים. להנהגה זו אין ערך לחיים בכלל, בוודאי לא לחיי ישראלים אבל גם לא לחיים של בני עמם, בהם הם משתמשים כמגנים אנושיים. תודתי מעומק הלב נתונה לעובדים שלנו ברחבי העולם, ובזמן הספציפי הזה לעובדים שלנו בישראל.
"לאלה המקריבים נוחות, ואולי אף חיים, כדי לשרת את ארצם; ולאלה במפעלים: יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים שלוקחים על עצמם נטל נוסף, כך שלא נחמיץ שום התחייבות כלפי לקוחותינו, ושעושים כל שביכולתם כדי להבטיח שלא נפספס אף אחת מהן בעתיד". טאואר מעסיקה 1,500 עובדים במפעליה במגדל העמק.