סגור
הראל ויזל ו מנכ"ל טרמינל איקס ניר הורוביץ
הראל ויזל ומנכ"ל טרמינל איקס ניר הורוביץ (צילום: דימה טליאנסקי)

מתנת חג הפסח: הכנסות ורווחי טרמינל איקס זינקו ברבעון השני

חברת האונליין שבבעלות קבוצת פוקס רשמה רווח של 2.5 מיליון שקל, כפול מהרבעון המקביל אשתקד; ברקע, עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה, לצד עלייה במספר הלקוחות הפעילים באתר ובמחיר הסל הממוצע

טרמינל איקס, חברת האונליין שבבעלות קבוצת פוקס, פרסמה הבוקר את תוצאות הרבעון השני לשנת 2022. החברה, שמנוהלת על ידי המייסד ניר הורוביץ, סיימה את הרבעון עם עלייה של 29% בהכנסות לצד ירידה ברווח התפעולי.
ברקע, עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה, לצד עלייה במספר הלקוחות הפעילים באתר ובמחיר הסל הממוצע.
אלה תרמו לשורת ההכנסות שהסתכמה ב-86 מיליון שקל. מספר הלקוחות הפעילים עלה ל-550 אלף לעומת 530 אלף ברבעון המקביל והסל הממוצע עלה ל-338 שקל לעומת 318 שקל ברבעון מקביל. גם מספר העסקאות שנעשו באתר טרמינל איקס עלה ל-379 אלף לעומת 300 אלף ברבעון מקביל אשתקד.
לצד זאת, עלות המכירות של החברה זינקה בכ-30% ל-44 מיליון שקל ופגעה ברווחיות הגולמית שנותרה זהה לרבעון קודם ועמדה על 48.6%. הרווח הגולמי צמח ב-28% והסתכם ב-42 מיליון שקל הודות לעלייה בהכנסות החברה.
טרמינל איקס התמודדה ברבעון הנוכחי עם עלייה בהוצאות שיווק על מנת לרכוש לקוחות חדשים ועם עלייה בהוצאות לוגיסטיקה. אלה הזניקו את שורת הוצאות המכירה והשיווק ב-41% ל-38 מיליון שקל. גם הוצאות הנהלה וכלליות זינקו ב-52% כתוצאה מעלייה בשכר העבודה והוצאות שירותים שנובעים מהפיכתה של טרמינל איקס לחברה ציבורית.
כל אלה שחקו את הרווחים והעבירו את החברה להפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל לעומת רווח של 3.7 מיליון שקל ברבעון מקביל. החברה נהנתה מהכנסות מימון בהיקף 4.7 מיליון שקל שנבעו מעליית שער הדולר ושערוך ניירות ערך, וסייעו לה להכפיל את הרווח הנקי שהסתכם ב-2.5 מיליון שקל.