סגור

קרן אלומה רוכשת עד 49% ממניות חברת טיפול פסולת ב-110 מיליון שקל

קרן התשתיות תרכוש את חן המקום של דוד פרנקו בשלבים המותנים בביצועים - החברה הנרכשת עוסקת בין היתר באיסוף פסולת עירונית, הקמת מתקנים לטיפול בפסולת ושורה של פעיליות נלוות

קרן אלומה רוכשת עד 49% ממניות חברת חן המקום של דוד פרנקו הפעילה בתחום הפסולת. אלומה, קרן ריט בתשתיות שהונפקה בבורסה בחודש שעבר, תרכוש את המניות תמורת עד 110 מיליון שקל.

תשלום נוסף של עד 22.5 מיליון שקל יועבר בהתאם לביצועי מתקן המיון מ.ע.ל.ה 1 חן המקום ברמלה הממתין לאישור הפעלה. אלומה תקבל גם אופציה, לשנה וחצי ממועד השלמת העסקה, לרכישה והקצאה של 14% נוספים ב-40 מיליון שקל, כך שבסופו של דבר עשויה אלומה להגיע לאחזקה של 49% ממניות החברה.
חן המקום פועלת בתחום הפסולת כאמור, בין היתר באיסוף פסולת עירונית, ייזום והקמה של מתקנים לטיפול בפסולת, תפעול של תחנות מעבר למיון פסולת והפרדתה, מיחזור ועיבוד הפסולת, ייזום מתקנים ליצירת אנרגיה מפסולת ופעילות נלווית משלימה.
לקוחות החברה הן רשויות מקומיות לקוחות מוסדיים, קבלני פינוי, לקוחות פרטיים ומזדמנים. עיקר פעילותה מתרכזת בתחנות מעבר ומתקנים לקליטת אשפה ופסולת הממוקמים בלוד ובתחום נמל התעופה בן גוריון.
הקבוצה ממתינה לקבלת אישור הפעלה של מתקן מ.ע.ל.ה 1 לטיפול בפסולת עירונית ברמלה אשר בבעלותה וכן, מתכננת הקמת 2 מתקני מיון נוספים, אחד בצמידות למתקן מ.ע.ל.ה 1 והשני בבית שמש.
1 צפייה בגלריה
שלושת בעלי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, ינון יוגב ומולי רבינא
שלושת בעלי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, ינון יוגב ומולי רבינא
בעלי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, ינון יוגב ומולי רבינא
(שלומי ברנטל)

דוד פרנקו אמר כי הוא רואה בעסקה המשותפת עם קרן אלומה מהלך שיתרום לצמיחה והתפתחות הקבוצה, ולפיתוח מיזמים בתחום איכות הסביבה, תוך התמקדות על הקמת מפעלים לטיפול בפסולת עפ"י הסטנדרטים הגבוהים ביותר. השילוב העסקי של חן המקום וקרן אלומה, מהווה תשתית מבטיחה לפיתוח ושגשוג הפעילות הכלכלית המשותפת.
"בשנים האחרונות תחום הפסולת במדינת ישראל שהינו עתיר הון, תפס תאוצה, בצד מודעות לנושא קיימות ואיכות הסביבה. על רקע זה ישנה חשיבות לגיוס משאבים ולשילוב כוחות משותפים למימוש מדיניות המשרד להגנת הסביבה המעודד הקמת מיזמים בתחום", אמר פרנקו.
מנכ״ל קרן אלומה, ינון יוגב, ציין כי ״ההשקעה בחן המקום מהווה כניסה של קרן אלומה לתחום איכות הסביבה, אשר הוגדר על ידה מראש כאחד מבין ארבעה תחומים בהם היא מעוניינת להתמקד, זאת בנוסף לתקשורת, אנרגיה ירוקה ותחבורה.
ההשקעה בחן המקום תואמת את מדיניות ההשקעה שלנו, זאת לאור היותה חברה ותיקה ורווחית בתחום, עם מודל עסקי מוכח ותזרים מגובה בהסכמים. חן המקום מקדמת בימים אלה הקמה של שני מתקני מיון מודרניים נוספים ובכוונתה לשלב טכנולוגיות מתקדמות למיחזור והשבה בפעילותה הקיימת, בדגש על ייצור אנרגיה מפסולת״.