סגור

המיזוג של איירון סורס בסכנת ביטול - יוניטי קיבלה הצעה חלופית

חברת אפלובין (AppLovin) הגישה הצעה לרכישת פלטפורמת המשחקים יוניטי - והציבה כתנאי לרכישה את ביטול עסקת מיזוגה עם איירון סורס; ההצעה החדשה תהיה אטרקטיבית עבור בעלי המניות של יוניטי שכן היא משקפת פרמיה של 18% על שווי השוק

עסקת איירון סורס-יוניטי בסכנה: ענקית השיווק הדיגיטלי אפלובין (AppLovin) הגישה הצעה לרכישת פלטפורמת המשחקים יוניטי תמורת 20 מיליארד דולר. אפלובין מציבה כתנאי לעסקה את ביטול המיזוג עם איירון סורס.
ההצעה של אפלובין אמורה לקרוץ לבעלי המניות של יוניטי, שכן היא משקפת פרמיה של 18% על שווי השוק של יוניטי.
המיזוג בין יוניטי לאיירון סורס אמור היה ליצור מתחרה גדולה ומשמעותית לאפלובין, כך שההצעה הנוכחית היא ניסיון לחסימה של הקמת מתחרה פוטנציאלית חזקה מאוד. היא עושה זאת גם במחיר של העברת השליטה בפועל ליוניטי, שכן על פי תנאי המיזוג המוצע, המנכ"ל של יוניטי יתמנה למנכ"ל החברה הממוזגת, ובעלי המניות של יוניטי יחזיקו ב-55% מהונה של החברה החדשה.
כמובן התרחיש ההפוך שעל הפרק כרגע, של מיזוג בין אפלובין ליוניטי, הוא חדשות רעות לאיירונסורס, שתיאלץ להתמודד מול מפלצת חדשה.
במסגרת העסקה האמורה בין יוניטי לאיירון סורס, שעתה נמצאת בסימן שאלה גדול, החברה הישראלית היתה אמורה להתמזג עם יוניטי (Unity Software) בעסקת החלפת מניות.
העסקה, שפורסמה ב-13 ביולי, נעשתה בפרמיה גבוהה במיוחד על מחיר השוק של איירון סורס בעת הפרסום (74% פרמיה על מחיר המניה ב-30 ימי המסחר האחרונים ו-94% על המחיר הנוכחי). בעלי המניות של איירון סורס אמורים להחזיר כ-26.5% ממניות החברה הממוזגת, בעלי המניות של יוניטי - 73.5%.
יוניטי מפעילה פלטפורמת משחקים ונסחרת בנאסד"ק בשווי של כמעט 15 מיליארד דולר. בעת פרסום העסקה ב-13 ביולי נסחרה בשווי של כ-12 מיליארד דולר.