סגור
קובי מימון איש עסקים
קובי מימון איש עסקים (אוראל כהן)

בלעדי
מימון וצוף קרובים להפוך לבעלי עניין בנורסטאר: הגיעו לאחזקה של כ־4.9%

חברות בקבוצת אקויטל שבשליטתם של קובי מימון וחיים צוף רכשו בשבועיים האחרונים מניות של חברת האחזקות ששולטת בגזית גלוב. ככל הידוע, אקויטל אינה מתכוונת להשתלט על נורסטאר

קובי מימון וחיים צוף קרובים להפוך לבעלי עניין בנורסטאר, המחזיקה בשליטה בגזית גלוב. ל"כלכליסט" נודע כי חברות בקבוצת אקויטל שבשליטתם רכשו בשבועיים האחרונים מניות נורסטאר בשוק והגיעו לאחזקה של 4.9%-4.8% בחברה.
מימון וצוף מצטרפים לשורה של גורמים שמחזיקים במניות נורסטאר סביב 5%-4%, ובהם איציק סלע שמחזיק ב־5.2%, רמי לוי בעל השליטה בשיווק השקמה עם 4.9%, קרן ספרה עם כ־3%, ומוטי בן־משה שאחזקתו מוערכת ב־4%. רוב המחזיקים במניות נורסטאר סבורים כי יתנהל מאבק שליטה על החברה וערך אחזקותיהם יעלה, ולכן הם מחזיקים במניה, אבל הירידות האחרונות קלקלו מעט את תוכניותיהם. ככל הידוע, לאקויטל, שפועלת בתחום הנדל"ן, אין כוונה להשתלט על נורסטאר, ושאיפותיה הן בעיקר פיננסיות בשל הירידה בערך המניה.
נורסטאר שבשליטת חיים כצמן (27.6%) נסחרת בשווי 1.1 מיליארד שקל. את שליטתו של כצמן בחברה מאתגרת ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, המחזיקה ב־22% ממניות נורסטאר, שהשקיעה 345 מיליון שקל ברכישת מניות אלה מכצמן ומגורמים אחרים בשוק. שווי מניות אלה ירד ל־248 מיליון שקל בחודש־חודשיים האחרונים, כך שישראל קנדה מופסדת כשליש מההשקעה: כ־100 מיליון שקל.
שאיפות ההשתלטות של ישראל קנדה באו לביטוי ב־24 באפריל כשהיא הגישה לדירקטוריון נורסטאר הצעה לא מחייבת להיכנס למו"מ על עסקה למיזוג בין החברות, שבמסגרתה תרכוש ישראל קנדה את מלוא מניות נורסטאר במחיר של 55.55 שקל למניה (שווי חברה של כ־2 מיליארד שקל) בעסקה של מיזוג משולש הופכי שתמחק את המניה מהמסחר. ואולם, בעקבות הירידות בשווקים, דירקטוריון ישראל קנדה החליט חודש לאחר מכן להקפיא את המו"מ. נורסטאר נסחרת בשווי נמוך ב־45% מזה שהציעה ישראל קנדה. האחרונה צפויה לרשום הפסדי השקעה בדו"חות הרבעון השני בגין אחזקתה בנורסטאר, לאחר שברבעון הראשון הרוויחה 203 מיליון שקל.
נורסטאר היא חברת אחזקות ממונפת שמחזיקה ב־51.6% ממניות קבוצת ג'י סיטי (לשעבר גזית גלוב) בשווי של 1.85 מיליארד שקל (לאחר ירידה של 21% בחודש האחרון), כשמנגד לחברה חובות של 846 מיליון שקל (במונחי ערך התחייבותי מתואם) למחזיקי האג"ח שלה. ישראל קנדה ראתה בנורסטאר מטרה נוחה להשתלטות על פורטפוליו הנדל"ן הגדול של ג'י סיטי, הכולל נכסים מניבים בברזיל, סקנדינביה, מרכז אירופה, ישראל וצפון אמריקה, בשטח של כ־2.4 מיליון מ"ר.