סגור
מימין: צחי נחמיאס מייקי ו דניאל זלקינד ו רמי לוי
מימין: צחי נחמיאס, מייקי ודניאל זלקינד (צילומים: ישראל הררי, ורד פיצ׳רסקי)

דסק"ש רכשה מניות נכסים ובניין - זלקינד ונחמיאס יזרימו הון לחברה

דיסקונט השקעות ביצעה אתמול רכישת מניות של נכסים ובניין שבשליטתה בשווי 20 מיליון שקל, במה שנראה כיריית פתיחה למהלך גדול יותר; בעלי המניות הגדולים בדסק"ש, צחי נחמיאס והאחים זלקינד, צפויים להשתתף בהנפקת זכויות שתבוא בהמשך, לאחר שהמיזוג בין שתי החברות נדחה

מניית נכסים ובניין זינקה אתמול ב-12.5% במסחר בבורסה בתל אביב. הבוקר מתבררת הסיבה: רכישות שביצעה דיסקונט השקעות, בעלת השליטה בנכסים ובניין, על פי תכנית רכישה עצמית של מניות שפרסמה.
לפי הדיווח לבורסה, בעלי המניות בדסק"ש צפויים להזרים הון לחברה בעקבות מהלך שרכישת המניות היתה החלק הראשון שלו. במקור תוכננה הזרמת הון מצד בעלי המניות כחלק ממיזוג בין דסק"ש לנכסים ובניין, אך התוכנית לביצוע מיזוג שכזה נדחתה לפי שעה בשל מצב השוק. בעלי המניות הגדולים בדסק"ש הם מגה אור של צחי נחמיאס ואלקו של האחים מייק ודני זלקינד.
לפי הדיווח הבוקר, דסק"ש ביצעה אתמול רכישה של מניות נכסים ובניין בשווי של 20 מיליון שקל, כך ששיעור אחזקת דסק"ש בנכסים ובניין עלה ל-64.76%. במקביל לכך דיווחה החברה כי היא בוחנת הזרמת הון מצד בעלי המניות בדרך של הנפקת זכויות בהתאם להיקף הרכישה של מניות נכסים ובניין על ידה. יש להניח כי 20 מיליון השקלים הם רק הצעד הראשון במהלך וכי שווי הרכישה יגדל בהמשך.
החברה דיווחה עוד כי מגה אור של צחי נחמיאס ואלקו של האחים זלקינד המחזיקים ב-29% מהחברה כל אחד, מתכוננים להשתתף בהנפקת הזכויות.
המהלך של דסק"ש הוא אחד משורת מהלכים שמבצעת החברה על מנת להגיע לחוף מבטחים. בין היתר היא מכרה לאחרונה את מהדרין ליצחק תשובה ופועלת למימוש נכסים נוספים בקבוצה. מניית נכסים ובניין איבדה (גם אחרי העלייה אתמול) 10% מתחילת השנה, והיא נסחרת בשווי נמוך יחסית לשנים האחרונות - 1.28 מיליארד שקל.