סגור
מוסף שבועי 23.5.19 מפוצצים בנק קרדיט סוויס סניף ציריך
בנק קרדיט סוויס בציריך (צילום: רויטרס)

בנק קרדיט סוויס בוחן פיטורים של עד 5,000 עובדים

לפי דיווח ברויטרס, הבנק השני בגודלו בשוויץ שרק לפני קצת יותר מחודש הודיע על החלפת המנכ"ל, שוקל לקצץ 10% מהמשרות, במסגרת תוכנית לחיסכון בעלויות. בבנק, שמתאושש משורת שערוריות, מגדירים את 2022 כ"שנת מהפך" ודוחים את השמועות שהוא עומד למכירה או עשוי להתפרק

בקרדיט סוויס שוקלים לקצץ בסביבות 5,000 משרות, כלומר אחת מכל עשר משרות, זאת במסגרת תוכנית לחיסכון בעלויות בבנק השני בגודלו בשוויץ, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס המתבסס על אדם המעורה בנושא.
היקף הקיצוץ הפוטנציאלי מדגיש את האתגרים שעומדים בפני קרדיט סוויס והמנכ"ל החדש אולריך קורנר (Ulrich Koerner), ששואף לייצב את העסקים לאחר שורה של שערוריות. מהבנק סירבו להגיב על הדיווח וציינו רק שיעדכנו על האסטרטגיה בעת פרסום תוצאות הרבעון השלישי.
בבנק הכתירו את 2022 כשנת ה"מהפך", זאת בשל השינויים בהנהלה, ארגון מחדש שנועד לצמצם את הסיכונים בהשקעות וחיזוק חטיבת ניהול ההון. עם זאת, בבנק דחו את השמועות שהוא עומד למכירה או עשוי להתפרק.
לפי המקורב, הדיונים לגבי הקיצוצים נמשכים ומספר המפוטרים עוד עשוי להשתנות. בעיתון השוויצרי בליק דיווחו שהקיצוץ ישפיע על יותר מ-3,000 משרות. בבנק מתכננים לצמצם את ההוצאות למתחת ל-15.5 מיליארד פרנק שוויצרי (15.8 מיליארד דולר) בטווח הבינוני, זאת לעומת הוצאות שנתיות של 16.8 מיליארד פרנק השנה. ההודעה על צמצום ההוצאות לא כללה פירוט על פיטורים אפשריים.
קורנר (59) נכנס לתפקיד המנכ"ל רק לפני חודש, ועליו מוטלת המשימה לצמצם את חטיבת ההשקעות ולקצץ מעל מיליארד דולר בהוצאות וזאת כחלק מהמאמצים לסייע לבנק להתאושש משורת השערוריות. הוא נחשב למומחה בתוכניות ארגון מחדש והחליף בתפקיד את תומאס גוטסטיין, שהנהיג את הבנק במשך שנתיים שאופיינו בהפסדי ענק, הרשעה נדירה בבית המשפט בשוויץ וצניחה של 40% במחיר המניה.
עבור שלושת החודשים בין אפריל ויוני הבנק צבר הפסדים של 1.59 מיליארד פרנק, בין השאל בשל ההוצאות המשפטיות הגבוהות. חטיבת ההשקעות לבדה הפסידה 1.23 מיליארד פרנק. הבנק נפגע במיוחד גם מהקריסות של קרן ארכגוס וחברת גרינסיל. ביוני הורשע הבנק בכך שלא מנע הלבנות הון על ידי כנופיית סמים בולגרית. עם זאת, בבנק מערערים על פסק הדין.