סגור
חנן מור בעל שליטה ויו"ר חברת הנדל"ן קבוצת חנן מור ומנכ"ל חברת ה נדלן מבנה דודו זבידה
מימין: חנן מור ודודו זבידה (צילומים: אלעד גרשגורן, יריב כץ)

בלעדי
חנן מור קיבלה עוד הצעה לרכישת שדה דב; מחלוקת בין הנושים על עתיד הקרקע

החברה, שמנסה לגבש הסדר חוב כולל ושמנוהלת כיום על ידי דודו זבידה, קיבלה הצעה נוספת לרכישת הקרקע המדוברת; ל"כלכליסט" נודע כי חברת מינהלת דב תל אביב מציעה לרכוש את הקרקע עבור 1.33 מיליארד שקל, יותר מגובה החוב, אך מתחת למחיר ששילמה חנן מור, 1.6 מיליארד שקל

עתיד הקרקע של חנן מור החזקות בשדה דב בת"א מעורר מחלוקת בין חברי הקונסורציום שהלוו לחברה 1.3 מיליארד שקל לרכישתה ב־2021. במקביל, החברה, שמנסה לגבש הסדר חוב כולל ושמנוהלת כיום על ידי דודו זבידה, קיבלה הצעה נוספת לרכישת הקרקע המדוברת.
ל"כלכליסט" נודע כי חברת מינהלת דב תל אביב שבבעלות גיא פלד, דורון אריאל וחברת אפרתי מדפיס, מציעה לרכוש את הקרקע עבור 1.33 מיליארד שקל — יותר מגובה החוב, אך מתחת למחיר ששילמה חנן מור, 1.6 מיליארד שקל. מדובר על הצעה גבוהה משל בסר וישראל קנדה שהציעו לשלם 1.1 מיליארד שקל, ומשל דמרי שבשליטת יגאל דמרי, שמציעה לשלם 960 מיליון שקל.
מינהלת דב תל אביב, שהוקמה באוגוסט האחרון כדי לרכוש קרקעות בשדה דב, מבקשת לקבל אופציה לרכישת הקרקע למשך שנתיים, שבמהלכה תגבש את קבוצת המשקיעים. היא מציעה לשלם מחצית מהסכום עם גיבוש קבוצת המשקיעים ואת היתרה לאחר 90 יום. הדרישה הזו הופכת את ההצעה לכמעט חסרת סיכוי, אלא אם הקבוצה תצליח להעביר מקדמה של 100-200 מיליון שקל.
לאור ההצעות שהתקבלו, שניים מחברי הקונסורציום — הבנקים לאומי ודיסקונט — נוטים להוציא את הקרקע למכירה במסגרת מכרז כדי למקסם את התמורה ולמשוך מציעים נוספים. מנגד, שני החברים האחרים בקונסורציום — בית ההשקעות מיטב וחברת הביטוח הפניקס, וכן זבידה, סבורים שיש להמשיך להחזיק בקרקע, להשביח אותה ולמכור אותה בהמשך. מי שיידרש להכריע בסוגיה הוא הנאמן מטעם ביהמ"ש, עו"ד אהוד גינדס. חברי הקונסורציום מקיימים דיונים במטרה להגיע לפתרון מוסכם בנושא, מה שיאפשר להם להצביע בצורה אחידה בעד ההסדר הכולל.
מחר, גינדס אמור להגיש את הדו"ח הסופי שלו לבית המשפט, שהאריך את הקפאת ההליכים עד לסוף החודש הנוכחי במטרה לגבש הסדר חוב. נכון לעכשיו, הנושים השונים, שלהם חייבת חנן מור 2.7 מיליארד שקל בסה"כ, לא הגיעו להבנות והסכמות שיאפשרו את גיבושו של הסדר חוב כולל. עיקר המחלוקת מתקיימת מול מחזיקי שתיים מסדרות האג"ח של החברה, ט' ו־ט"ו, שדורשים תוספת ריבית. מחזיקי שתי סדרות אלה מחזיקים בבטוחות. ישנן מחלוקות גם עם שני נושים נוספים. וייתכן כי בית המשפט, שסיפק צו הקפאת הליכים בנובמבר, יעניק ארכה נוספת על מנת לאפשר לצדדים להגיע להבנות ולהסדר כולל.