סגור

צים מכה את התחזיות ומחלקת דיבידנד ענק של 770 מיליון דולר

חברת ספנות התובלה של עידן עופר סיימה את 2022 עם צמיחה של 17% בהכנסות ל-12.56 מיליארד דולר - מחיר המכולה הממוצע טיפס ב-16% ל-3,420 דולר; הרווח הנקי נותר ללא שינוי מהותי, על 4.63 מיליארד דולר

חברת הספנות צים מסכמת שנה של צמיחה בהכנסות, לצד יציבות בשורה התחתונה. החברה שמנוהלת על ידי אלי גליקמן ושבעל המניות הגדול בה הוא עידן עופר (באמצעות חברת קנון), רשמה ב-2022 הכנסות של 12.56 מיליארד דולר, לעומת 10.73 מיליארד דולר ב-2021, עלייה של 17%.
שורת ההכנסות היתה גבוהה מציפיות האנליסטים, שעמדו על 12.4 מיליארד דולר. הרווח הנקי בסיכום השנה עמד על 4.63 מיליארד דולר, דומה לזה של 2021.
בשנה שעברה עמד הרווח על על 4.65 מיליארד דולר, נתון שהפך את צים למי שהציגה את הרווח הנקי הגבוה בתולדות חברה ישראלית. וסביר שהנתון של 2022 ישאיר אצלה את התואר הזה.
התוצאות החזקות האלו הושגו בזכות שינוע של 3.38 מיליון מכולות (ירידה קלה של 2.9% בהשוואה ל-2021) במחיר ממוצע של 3,240 דולר למכולה, עלייה של 16.3% בהשוואה למחיר הממוצע ב-2021.
על רקע התוצאות הכריזה צים על חלוקת דיבידנד נוספת בהיקף של 770 מיליון דולר. יחד עם דיבידנדים קודמים שהוכרזו השנה, צים תחלק עבור השנה הזו דיבידנד של כ-2 מיליארד דולר, 44% מהרווח הנקי. בסה"כ, מאז שהונפקה החברה בתחילת 2021 היא הכריזה וחילקה דיבידנדים בהיקף כולל של כמעט 4.7 מיליארד דולר.
תוצאות הרבעון הרביעי היו חלשות יותר, אך גם כאן מעל הציפיות בשוק. ההכנסות עמדו על 2.2 מיליארד דולר, ירידה של 36.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת בשעה שהאנליסטים ציפו להכנסות של 2.1 מיליארד דולר. הרווח הנקי צנח ב-75.3% ועמד על 420 מיליון דולר, מה שמשקף רווח נקי למניה של 3.44 דולר, בעוד שהתחזיות נקבו במספר על 3.05 דולר למניה.
במידה רבה הירידה הזו הייתה צפויה בשל הירידה במחירי השילוח בעולם. בהתאם, צים צופה שאת 2023 תסיים עם EBITDA מתואם של 2.2-1.8 מיליארד דולר, נמוך משמעותית מהנתון של 2022 שעמד על 7.54 מיליארד דולר, והיה גבוה ב-14.2% מזה של 2021.