סגור

קרן התשתיות אלומה הגישה תשקיף לקראת גיוס של 150 מיליון שקל

הקרן, בראשות ינון יוגב, אורי יוגב ומולי רבינא, פועלת מתוך כוונה להפוך לסחירה בהסדרת ריט, כמו הקרנות ג'נריישן וקיסטון; האסטרטגייה של אלומה היא השקעה בחברות תשתיות, ולא בפרויקטי תשתיות, ובענפים הצומחים יחסית – כמו תשתיות תקשורת ואנרגיה ירוקה

קרן התשתיות אלומה הגישה אתמול תשקיף לקראת גיוס של כ-150 מיליון שקל. הגיוס יתבצע בשבועות הקרובים.


הקרן, בראשות ינון יוגב, אורי יוגב ומולי רבינא, היא קרן השקעות בתשתיות הפועלת בהתאם להמלצות והנחיות הוועדה לקידום הקמת קרנות נסחרות להשקעה בתשתית, מתוך כוונה להיות קרן סחירה בהסדרת ריט. קרנות כאלה שכבר נסחרות הן ג'נריישן וקיסטון.

1 צפייה בגלריה
שלושת בעלי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, ינון יוגב ומולי רבינא
שלושת בעלי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, ינון יוגב ומולי רבינא
שלושת בעלי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, ינון יוגב ומולי רבינא
(שלומי ברנטל)

שלושת המנהלים הנ"ל, יחד עם מיקי זכריה ונתנאל שחור מגורן פמילי אופיס, הם בעלי השליטה בחברת הניהול של קרן אלומה, ונחשבים לבעלי השליטה בקרן. בין בעלי המניות בקרן נמצאות קרנות ההשתלמות של המורים והגננות וגילעד גימלאות, שמחזיקות בכ-17% כל אחת. דוד עיני מחזיק בכ-8.5%.
התשקיף מגלה שם מפתיע ברשימת בעלי המניות, פויו בלודוביץ', מייסד חברת תמרס, שמחזיק ב-6% מהמניות. ביתרה, כ-50% מהון המניות של הקרן, מחזיקים 53 משקיעים נוספים, כאשר כל אחד מחזיק בפחות מ-5% ואינו בעל עניין, וביניהם חברת הביטוח איילון.
אלומה גייסה עד כה כ-180 מיליון שקל, מהם השקיעה במספר חברות: אחת מהן של בלודוביץ' (שכאמור מחזיק ב-6% ממניות אלומה), שתיים מתוכן בתחום תשתיות התקשורת – תמרס טלקום ומגדלי תקשורת, וחברה שלישית אסקו ישראל שעוסקת בתחום ההתייעלות האנרגטית.
בין בעלי המניות בקרן אלומה נמצאות קרנות ההשתלמות של המורים והגננות
אסטרטגיית ההשקעה של קרן אלומה היא השקעה בחברות תשתיות (ולא בפרויקטי תשתיות) בענפי התשתיות הצומחים יחסית – תשתיות תקשורת, אנרגיה ירוקה, תחבורה וטיפול בפסולת הכוללת גישת ניהול אקטיביסטית לסיוע לחברות המטרה.
התשקיף מגלה כי החברה בוחנת עסקאות השקעה נוספות, כאשר הבולטת בהן היא רכישת 30% (עם אופציה לעלות ל-49%) מחברה שהיא מהמובילות בישראל בתחום איסוף, מיון וטיפול בפסולת, תמורת 70 מיליון שקל. השווי הנכסי הכולל של נכסיה עומד על 210 מיליון שקל ומייצג תשואה של 20%. אך בתשקיף של אלומה לא צוין שם החברה.
לאחר מועד ההנפקה, עלות שכר מנכ"ל הקרן, ינון יוגב, תעמוד על 95 אלף שקל ושל היו"ר אורי יוגב, לשעבר מנהל רשות החברות, על 65 אלף שקל.