סגור
יניב ברטלה  וסטו

נחשף בכלכליסט
הדירקטור שאמון על ניהול וסטו: שוקלים את סיום תפקיד המנכ"ל ברטלה

לדברי עמי ברלב, המנכ"ל יניב ברטלה והמהנדס הפיננסי הראשי אלון ליפשיץ הוצאו לחופשה בתשלום "עד לקבלת החלטה סופית"; ההונאה שנחשפה בכלכליסט לפני כשבועיים נאמדת במיליארדי דולרים; על פי בכירים בווסטו, בחברה עלו חשדות על כך שהשניים ידעו על ההונאה, אך בחרו שלא לדווח לדירקטוריון

התבטאות ראשונה של הדירקטור עמי ברלב כאחראי על ניהול וסטו. ברלב מאשר את חשיפת כלכליסט על הרחקת מנכ"ל החברה יניב ברטלה, בעקבות ממצאיה של ועדה חיצונית.
על פי בכירים בuוסטו, בחברה עלו חשדות על כך שברטלה והמהנדס הפיננסי הראשי אלון ליפשיץ ידעו על ההונאה המתרחשת בחברה, או לפחות על חלקה, אולם בחרו שלא לדווח עליה לדירקטוריון.
ברלב מסר לכלכליסט: "אנו יכולים לאשר כי דירקטוריון החברה שוקל את סיום העסקתם של מנכ"ל החברה יניב ברטלה והמהנדס הפיננסי הראשי אלון ליפשיץ מתפקידיהם בחברה, בעקבות ממצאים שעלו בחקירה החיצונית. השניים הוצאו לחופשה בתשלום עד לקבלת החלטה סופית בעניין וקיום שימוע כדין. כמו כן, בוחן הדירקטוריון אפשרויות מינוי נוספות, אך טרם התקבלה סופית החלטה בנושא".
ברלב שולל את טענות הבכירים בחברה כי זו הולכת לפירוק, בעקבות רצון האמריקאים להפסיק את הפעילות ולשמור על המזומנים שעוד נותרו בקופת החברה.
לדבריו, "פירוק החברה אינו נמצא על הפרק. המטרה העיקרית היא לסייע לחברה להתגבר על המשבר הנוכחי, לספק פתרונות ללקוחות שנפגעו, ולהתמקד בשירותי הליבה והערך שהחברה תפעל לייצר, כל זאת כדי לנסות לבנות את החברה מחדש. לצורך כך, פועל הדירקטוריון כדי לסייע בתפעול השוטף של החברה ולהחזירה למסלול".
אמש חשף כלכליסט כי ברטלה, מנכ"ל וסטו מיום היווסדה ב-2018, הוצא לחופש כפוי שמהווה פיטורים, החל מאמצע השבוע. דירקטוריון וסטו הודיע לברטלה כי הוא ומייסד אחר, אלון ליפשיץ, לא יוכלו לשוב לחברה עד להודעה חדשה. גם החיבור שלהם למחשבי החברה נותק על מנת לבודד אותם ולמנוע מהם להתערב בנתוני החברה. ברטלה מתנגד להרחקתו וטוען כי זו נעשתה ללא זכות ולא כדין.
לפני שבועיים חשף "כלכליסט" את הפרשייה בחברת וסטו, שרק לפני כמה חודשים נחשבה כיוניקורן. במסגרת הפרשייה, מכתבי הביטחונות שהוציאו המשקיעים שרכשו את ביטוחי המשנה דרך זירת המסחר של החברה, היו מזויפים ובהיקף של מיליארדי דולרים.
החשד שעלה לגבי וסטו הוא שמשקיעים שהשתמשו בפלטפורמה של החברה הצליחו לרכוש את תיק הביטוח מחברות הביטוח תוך הצגת ערבויות מזויפות, שהמערכת של וסטו לא בדקה או לא זיהתה אותן ככאלה.
על פי החשד, הזיופים נעשו באמצעות שיתופי פעולה עם עובדים בבנקים השונים, ככל הידוע רובם מסין. וסטו חושדת גם כי גורמים פנימיים בחברה היו מודעים לאפשרות לבצע את הרכישות באמצעות הפלטפורמה ללא LC אותנטי. החשד הוא שבוצעו עסקאות כאלה במיליארדי דולרים, בעוד וסטו נהנית מעמלה על כל עסקה כזו.