סגור
מקורות מרכז השאיבה בכנרת
מקורות, מרכז השאיבה בכנרת (זהר שחר)

מקורות חתמה על מזכר הבנות עם ספקית אנרגיה מהגדולות באיטליה

המזכר נועד ליצירת שיתופי פעולה ומידע עם חברת IREN שמספקת חשמל, מים וגז; הקיץ החם האחרון ביבשת הוביל לקושי של חברות מים באזורים מסוימים לספק מים ללקוחות שלהם - ועל כן החברות באיחוד האירופי זקוקות לייעול הליכי ניהול מערכת המים שלהן

מקורות חתמה על מזכר הבנות עם חברת התשתיות IREN ליצירת שיתופי פעולה ומידע. מדובר בהתקדמות המשמעותית ביותר של מקורות בפעילות באיחוד האירופי. חברת IREN היא ספקית חשמל, מים וגז מהגדולות באיטליה.
ההתחממות הגלובלית והקיץ החם ברחבי אירופה הובילו לקושי של חברות מים באזורים מסוימים ביבשת לספק מים ללקוחות שלהם. אחת הסיבות לכך היא שיעור פחת גבוה מאוד, כלומר שיעור המים שהולך לאיבוד במהלך ההולכה ממקור המים ועד לבית הצרכנים.
בעוד שבישראל שיעור הפחת של מקורות עומד על כ-3% (בתוך הערים שיעורי הפחת משתנים מאוד, בהתאם לעיר ולתאגיד המים), באירופה יש מדינות עם שיעורי פחת של עשרות אחוזים. באיטליה למשל, שיעור הפחת יכול לנוע בין 30%-50%.
טרם השנה האחרונה בה חלה בצורת משמעותית ביבשת, באירופה היו מאגרי מים רבים ועודפים, כך שלא בוצעו הליכים של ייעול מערכת המים כפי שנעשו בישראל. כעת, מחפשות חברות ביבשת את האפשרות לייעל את הליכי ניהול מערכת המים שלהן, שכן המים הפכו למוצר במחסור.
לדברי יוסי יעקובי, סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיה בחברת מקורות, ההסכם יאפשר לחברות להטמיע פעילות של חברות וטכנולוגיות בהן משקיעה מקורות, כגון חברות לאבטחת מתקני מים, גם באירופה. לדבריו, הניסיון שנצבר בישראל בניהול משק מים הוביל לכך שהפחת בישראל הוא מהנמוכים בעולם, וכעת הידע הזה הוא מוצר מבוקש גם באירופה.