סגור
מימין: יו"ר ג'נריישן יוסי זינגר ומנכ"ל החברה  ארז בלשה
מימין: יו"ר ג'נריישן (בעלת השליטה בסולגרין) יוסי זינגר ומנכ"ל ג'נריישן וסולגרין ארז בלשה (צילום: עמית שעל אייל טואג)

חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין תמכור חשמל לרמי לוי

תספק חשמל לקבומת רמי לוי בהיקף של 150 מיליון שקל (ברוטו) לתקופה של עשור - ההסכם ייכנס לתוקף באפריל 2023; בשנתיים האחרונות עברה סולגרין משווי של 1.1 מיליארד שקל בפברואר 2021 לפחות מ-200 מיליון שקל כיום

השנתיים האחרונות היו לא קלות עבור חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין שעברה משווי של 1.1 מיליארד שקל בפברואר 2021 לפחות מ-200 מיליון שקל כיום. השיא הגיע עם זכיית החברה בשני מכרזים של רשות מקרקעי ישראל בסכום של יותר ממיליארד שקלים. השוק לא אהב את ההצעה הגבוהה של סולגרין והמנייה צנחה בכ-19% ביום אחד.
תגובת השוק הובילה את בעלי השליטה בחברה, קרן ג'נריישן קפיטל (57%), לערוך שורת שינויים עמוקים בחברה בינואר האחרון, כול מינוי מנכ"ל בעלת השליטה ארז בלשה למנכ"ל הזמני של סולגרין.
כעת מודיעה סולגרין על עסקה גדולה ראשונה לאחר הרפורמה – החברה תספק חשמל לרמי לוי בהיקף של 150 מיליון שקל (ברוטו), לתקופה של עשור. ההסכם ייכנס לתוקף באפריל 2023. מניית סולגרין מזנקת היום ב-7%.
אתגר נוסף איתו התמודדה החברה היא הפעילות בארה"ב. לאחר פרסום הדוחות הכספיים האחרונים של סולגרין - שבה נחשפו הפסדי קיוביקס שהובילו את סולגרין כולה להפסד של 35 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה - צנחה מניית החברה ב-19% ביום אחד. התוצאות השליליות, שנגרמו בעיקר בשל פעילות סולגרין בארה"ב הובילו בדצמבר האחרון לפרישתו של מנכ"ל החברה דאז – תום שפרן.
כל אלו הובילו את בעלת השליטה בסולגרין (ג'נריישן קפיטל) לבצע שלושה שינויים בפעילות החברה: מינוי דרור שרון למנכ"ל (שייכנס לתפקידו באפריל), ויתור על הזכייה באחד ממכרזי רשות מקרקעי ישראל ומתן הלוואת בעלים בגובה 100 מיליון שקל.