סגור
יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים
יוסי אבו מנכ"ל ניומד אנרג'י (צילום: אולפן כלכליסט)

נחשף בכלכליסט
אנלייט וניומד אנרג'י יקימו יחד מיזמי אנרגיה מתחדשת במדינות ערביות

החברות ישתפו פעולה בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטים בתחום הסולארי, הרוח והאגירה במדינות במזרח התיכון - בהן מצרים, ירדן, איחוד האמירויות וסעודיה; מנכ"ל ניומד יוסי אבו יהיה שותף במיזם

שתיים מהחברות הגדולות בבורסה בתל אביב משתפות פעולה בפרויקטים במזרח התיכון: ניומד אנרג'י של קבוצת דלק ואנלייט אנרגיה מדווחות הבוקר רשמית על מזכרי הבנות לשיתוף פעולה בלעדי לייזום, הקמה ותפעול של אתרי אנרגיה מתחדשת במדינות שונות במרחב האמור בהן איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, סעודיה, מצרים, ירדן ומרוקו.
המגעים להסכם נחשפו לראשונה בכלכליסט בשבוע שעבר. אנלייט היא חברת האנרגיה המתחדשת הגדולה בארץ ופעילה גם באירופה וארה"ב. ניומד אנרג'י (בשמה הקודם דלק קידוחים) היא חברת הגז הטבעי הגדולה בארץ.
התחומים בהן יפעלו שתי החברות הם הסולאר, אנרגית רוח, ואנרגית אגירה. החברות ינסו לשלב בין הידע והנסיון של אנלייט בתחום האנרגיה הירוקה עם הידע של ניומד בפעילות בתחום האנרגיה במדינות היעד. אנלייט תחזיק באמצעי שליטה הן בשלבי ההקמה והן בתקופת ההפעלה של הפרויקטים.
מנכ"ל ניומד יוסי אבו יחזיק במניות החברה גם באופן אישי. "שילובו של אבו במבנה הבעלות של הגוף המשותף נעשה מתוך הכרה בניסיונו הייחודי ובמערכת הקשרים הענפה שיצר בשנים האחרונות במדינות האזור כחלק מפעילותו כמנכ"ל ניו מד", ציינו החברות בהודעה.
הפעילות תתבצע דרך שני תאגידים ייעודים: תאגיד בהחזקה של אנלייט (70%) ויוסי אבו (30%), שיחזיק ב-66.67% במיזם המשותף, כשניומד תחזיק ב-33.33%. יוסי אבו ציין בעקבות ההודעה המשותפת של 2 החברות: ״כפי שהבאנו את מהפכת הגז למדינות האזור, כך נשאף להביא את המהפכה בתחום האנרגיות המתחדשות״; גלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט אמר: ״שילוב הכוחות הוא בעל פוטנציאל ייחודי להניב פעילות בהיקף גדול מאוד בתחום האנרגיה המתחדשת באזור״.