סגור

לאונרדו DRS תימחק מהמסחר בת"א - תמשיך להיסחר בנאסד"ק בלבד

החברה הביטחונית נכנסה לבורסה בנובמבר 2022 בעקבות מיזוג עם יצרנית המכ"מים ראדא; שווי לאונרדו DRS טיפס בכמעט 90% מיומה הראשון באחוזת בית ל-16.5 מיליארד שקל והיא כיום החברה בעלת שווי השוק ה-13 בגודלו בת"א

פחות משנה לאחר שנכנסה לבורסה בתל אביב בעקבות המיזוג עם ראדא, לאונרדו DRS מודיעה על כוונתה להימחק מהמסחר עד לסוף השנה - בתום המהלך תמשיך להיסחר בנאסד"ק בלבד.
החברה הממוזגת, בשליטת התאגיד הביטחוני לאונרדו SpA האיטלקי (80%), מפתחת טכנולוגיות צבאיות בתחומי ההגנה האווירית, מערכות הגנה נגד מל"טים ופתרונות חישה אינטגרטיביים.
לאונרדו DRS החלה להיסחר בתל אביב בסוף נובמבר 2022 לפי שווי של כמעט 9 מיליארד שקל. על רקע הגאות בשוק הביטחוני בעקבות המלחמה באוקראינה, המניה עלתה מאז ב-89% ושווי החברה מגיע כיום ל-16.5 מיליארד שקל.
בשווי השוק הנוכחי, זוהי החברה ה-13 בגודלה מבחינת שווי שוק בתל אביב ומקדימות אותה רק מניות הבנקים, טבע, אלביט מערכות, איי.סי.אל ועזריאלי. שלאחר השלמת הליך המחיקה תיוותר אלביט מערכות החברה הביטחונית היחידה מבין החברות המובילות בבורסה המקומית.
מניית החברה האם לאונרדו SpA עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-75% והיא נסחרת כיום בבורסת מילאנו לפי שווי שוק של 7.8 מיליארד יורו.
לאונרדו רכשה את ראדא בעיקר בכדי למצב עצמה טוב יותר מול הממשל האמריקאי בתחומי הפעילות של ראדא, שעסקה בפיתוח וייצור מכ"מים. תקציב הביטחון האמריקאי, וכן של מדינות אחרות, שם דגש על תחום המכ"מים על רקע ההתעצמות הצבאית הסינית והמאבק בארגוני טרור. דגש זה רק התחזק בעקבות המלחמה באוקראינה.
המיזוג שנחתם ביוני שעבר והושלם כאמור בסוף נובמבר, בוצע בצורה של מיזוג משולש הופכי כך שראדא הפכה לחברת בת בבעלות מלאה של לאונרדו. העסקה לא כללה מזומן אלא בוצעה בדרך של הקצאת מניות: בעלי המניות של ראדא קיבלו 19.5% ממניות החברה הממוזגת והחברה האם האיטלקית לאונרדו SpA קיבלה נתח של 80.5%.
על בעלי המניות בראדא נמנו במקור הגופים המוסדיים הפניקס (8.6%), מגדל (4%) ומיטב (4%), אך כיום החזקות המוסדיים בחברה הממוזגת מצומצמות.