סגור

העלאת דירוג לרשת פתאל - אופק הדירוג הועלה מ'שלילי' ל'יציב'

מידרוג העלתה את דירוג החוב של רשת המלונאות מ-Baa1, לרמת A3 - מצפה לשיפור בשיעורי התפוסה בשנה הבאה ל-60%

העלאת דירוג לפתאל: חברת הדירוג מידרוג מעלה את דירוג החוב של רשת המלונאות מ-Baa1, לרמת A3 (מקבילה להעלאת מרמת +BBB לרמת A- בשיטת טנדרד אנד פורס) - ומשנה את אופק הדירוג משלילי ליציב.
במידרוג מסבירים את העלאת הדירוג בהפחתת אי הוודאות בענף המלונאות במדינות שבהן פועלת רשת המלונאות שבשליטת דוד פתאל (55.72%), לנוכח הנסיגה בעוצמת המגיפה וחידוש הפעילות הכלכלית במדינות האמורות. עם זאת, מציינים בחברת הדירוג, התפרצות חוזרת של זן הדלתא במדינות שונות, לרבות גרמניה ואנגליה, עלולה להעיב על קצב ההתאוששות.
מסדרה ב' נותרו 374 מיליון שקל לפירעון ומסדרה ג' – 666 מיליון שקל. מסדרה 1 נותרו 300 מיליון שקל לפירעון. כך שהיקף הקרן שנותר לפרוע של שלושת הסדרות עומד על 1.34 מיליארד שקל.
בתרחיש הבסיס מניחה מידרוג כי שיעורי התפוסה במלונות רשת פתאל באירופה ילכו וישתפרו עד לסוף השנה הבאה. לפי ההערכה, שיעורי התפוסה יעמדו בממוצע על כ-60% בשנת 2022 בהשוואה לכ-80% בשנת 2019. העליה בהכנסות צפויה להוביל לשיפור ב-EBITDA המתואם, שלפי הערכת מידרוג יעמוד על 225 מיליון שקל השנה ו-550 מיליון שקל בשנה הבאה.
1 צפייה בגלריה
דוד פתאל פאנל מלונאים ועידת תיירות
דוד פתאל פאנל מלונאים ועידת תיירות
בעל השליטה בקבוצה דוד פתאל
(צילום: עמית שעל)

דירוג פתאל החזקות, לפי מידרוג, על פרופיל עסקי חזק המתבטא בהיקף פעילות משמעותי ופיזור נכסי וגיאוגרפי. מנגד, הוא מושפע לשלילה מפרופיל פיננסי חלש, עם יחס חוב פיננסי מותאם נטו לרווח תזרימי תפעולי (FFO) שצפוי לעמוד בשנה הבאה (2022) על פי 28. מידרוג מצפה לשיפור ביחס זה על בסיס השיפור בתפוסות בחדרי המלון. כמו כן היא אינה צופה שתהיה עלייה משמעותית בהיקף החוב הפיננסי נטו של פתאל בשנה הקרובה. החוב הפיננסי נותר יציב יחסית גם בשנה החולפת בזכות מהלכים שנקטה פתאל להגדלת הנזילות. כמו כן, מידרוג אינה מניחה חלוקת דיבידנדים עד שנת 2023.
במסגרת השיקולים הנוספים העניקה מידרוג משקל חיובי לכך שגמישותה הפיננסית של החברה טובה מכפי שהיא מתבטאת ביחס המינוף שלה. מנגד, הביאה חברת הדירוג בחשבון לשלילה את המשך קיומו של גורם סיכון בענף המלונאות הבינלאומי, בהיותו מושפע במידה רבה מהשלכות המגיפה.
מניית פתאל שירדה בשנה שעברה ב-38% על רקע המגיפה העולמית עלתה בכמעט 6% מתחילת 2021 - שווי השוק שלה עומד על 5.6 מיליארד שקל. בסדרת האג"ח 1 עומדת התשואה השלילית פדיון על 1.56%, במח"מ של 4.36 שנים. התשואה לפדיון של שתי הסדרות ב' וג' עומדת על 3.2% ו-3.63%, כשהמח"מ של שתי הסדרות 2.4 ו-4.6 שנים בהתאמה.