סגור
ארמקו אראמקו חברת נפט סעודיה ערב הסעודית הנפקה
מיכלי נפט של ארמקו (צילום: רויטרס)

"הביקוש ימשיך לעלות": מחירי הנפט הזניקו ב-90% את רווחי ארמקו

חברת הנפט הסעודית הממשלתית סיכמה את הרבעון השני עם רווח נקי של 48.4 מיליארד דולר; המלחמה הרוסית באוקראינה הקפיצה את מחירי הנפט במקביל לצמיחה בביקוש, וארמקו צופה שהעלייה בביקוש תימשך עד סוף העשור

חברת הנפט הסעודית ארמקו דיווחה על זינוק של 90% ברווח הרבעוני, על רקע מחירי הנפט הגבוהים.
על פי התוצאות שפרסמה החברה הממשלתית, הרווח הנקי טיפס ברבעון השני ל-48.4 מיליארד דולר, לעומת 25.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, התוצאה הרבעונית הטובה ביותר מאז הונפקה החברה ב-2019. מנכ"ל החברה אמין נאסר מסר כי בארמקו "מצפים שהביקוש לנפט ימשיך לעלות עד סוף העשור".
החברה שמרה ללא שינוי על הדיבידנד החודשי שלה, המהווה מקור הכנסה מהותי של 18.8 מיליארד דולר בחודש לממשלת סעודיה.
גם החברות המתחרות, ובהן אקסון מוביל, שברון ו-BP, דיווחו על רווחים גבוהים במיוחד ברבעון.
ארמקו נמצאת בעמדה טובה במיוחד, שכן היא מרוויחה הן מעלויות הייצור הגבוהות והן ממחירי הנפט העולים. הפלישה הרוסית לאוקראינה הובילה לכך שמחירי הנפט זינקו במחצית הראשונה של השנה, זאת בעוד ההתאוששות הכלכלית ממשבר הקורונה הובילה לביקוש גבוה יותר לדלקים.
"בעוד התנודתיות וחוסר הוודאות נותרו בשווקים העולמיים, האירועים שהתרחשו במחצית הראשונה של השנה תומכים בתפיסה שלנו שהשקעות מתמשכות בתעשייה שלנו נחוצות", הוסיף נאסר.
ארצות הברית ומדינות נוספות דוחפות להעלאת הייצור של הנפט כדרך לבלום את עליית המחירים. אולם מוקדם יותר החודש הסכימו יצואניות הנפט המאוגדות בארגון אופ"ק על העלאה בשיעור קטן בלבד בייצור. סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, טענה כי תגביר את הייצור רק אם יהיה לכך ביקוש.