סגור
פרופ' אמיר ירון נגיד בנק ישראל ברקע הבורסה לניירות ערך
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום: אלכס קולומויסקי, אוראל כהן)

לפני החופשה ואחרי הריבית: הבורסה ננעלה ביציבות, הדולר ירד ל-3.57 שקלים

לאחר שאתמול העלה בנק ישראל את הריבית ב-0.25% - המדדים ת"א 35 ות"א 125 סיימו את המסחר בעליות של 0.1% ו-0.2%, בהתאמה. מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל חג הפסח

דיווח שוטף מהבורסה בת"א: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג׳) ביציבות ברקע המגמה החיובית בבורסות העולם. מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל חג הפסח.
מניית לאומי עלתה ב-0.3% לאחר שהבנק הודיע הבוקר על מכירת 50% מאחזקותיו בבניין המשרדים בית לין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, בעסקה שמספקת לבניין שווי של 650 מיליון שקל כך שהבנק יקבל תמורה של 325 מיליון שקל. בעקבות העסקה צופה הבנק שירשום ברבעון הרביעי של השנה רווח של 265 מיליון שקל.
מניית בזק עלתה ב-4.6% לאחר הדיווח של בי-קום, בעלת השליטה בבזק על רכישת מניות נוספות של בזק ובכך המשיכה להגדיל את חשיפתה לקבוצה ומחזיקה כעת בכ-26.9% מבזק.

בתוך כך, השקל התחזק היום לאחר שבנק ישראל העלה אתמול את הריבית ב-0.25% לרמה של 4.5%, בהעלאה תשיעית ברציפות מאז החל תהליך ההידוק המוניטרי באפריל 2022, במטרה לבלום את האינפלציה המזנקת. כעת עומד שיעור הריבית במשק ברמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2007.
בשלוש החלטות הריבית הקודמות, העלה בנק ישראל את שיעור הריבית ב-0.5%, כך שלמעשה מדובר בהאטה של קצב העלאת הריבית.
הדולר נחלש ב-0.6% לרמה של 3.57 שקלים, היורו טיפס ב-0.2% ונסחר תמורת 3.89 שקלים.
בנק ישראל מאותת על סיום קרוב של העלאות הריבית, כך כתב הבוקר רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי. "בניגוד להחלטות הקודמות, הוועדה המוניטרית ליוותה את החלטת הריבית במסר 'יוני' שמאותת על סיום קרוב של העלאות הריבית, אם לא תירשם הפתעה משמעותית כלפי מעלה בתוואי האינפלציה הצפוי.
"למעשה הוועדה מיישרת קו עם הבנק המרכזי של ארה"ב, שאותת אף הוא על צפי למיצוי העלאות הריבית, אם כי גם בארה"ב וגם בישראל הערכה זו נשענת על צפי להשפעות ממתנות על הפעילות שיובילו לירידה באינפלציה, כאשר בישראל, מעבר לאינפלציה ה"דביקה", הפיחות בשער החליפין מהווה גורם סיכון נוסף לתחזית.
"להערכתנו, ירידת מדרגה ברורה באינפלציה, באופן אליו כיוון הנגיד, תגיע לכל המוקדם במחצית השנייה של השנה ולכן אנו מצפים לפחות להעלאה אחת נוספת של 25 נקודות בסיס בריבית בהחלטות הבאות".