סגור

הפעם בלי רכב מנקר עיניים: מצלאוי מבקש לשדרג את תנאי השכר

בעל השליטה ומייסד חברת הנדל"ן מעוניין בתוספת של 22% לרכיב השכר הקבוע, ושל 86% למענק השנתי. ב-2024 ביקש שהחברה תעמיד לו רכב בעלות של 1.6 מיליון שקל - לנוכח התנגדות המוסדיים מצלאוי נסוג בשעתו מהבקשה; תמיכתו של בית ההשקעות מור שהפך לבעל עניין בחברה תהיה קריטית לאישור הבקשה הנוכחית 

ביולי שעבר נאלץ סמיר מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן הקרויה על שמו, להסיר מסדר יומה של אספת בעלי המניות את הצעת ההחלטה לשדרג את תנאי העסקתו. זאת בשל התנגדות בקרב בעלי מניות המיעוט בחברה, שסמכות ההכרעה בסוגיה נתונה בידיהם, לתנאים שביקש. כחלק מכך על רקע ביקורת רבה שנמתחה על רצונו שהחברה תעמיד עבורו רכב בעלות של 1.6 מיליון שקל.
בעקבות זאת מצלאוי ממשיך לקבל את תנאי התגמול שאושרו לו במרץ 2023: דמי ניהול חודשיים של 108 אלף שקל, שכוללים בתוכם השתתפות בהוצאות רכב של 15 אלף שקל, ומשקפים עבור רכיב השכר הקבוע עלות שנתית של 1.3 מיליון שקל. זאת לצד מענק שנתי בתקרה של 750 אלף שקל. בהתאם לכך, ב-2024 הסתכמה עלות שכרו ב-2.05 מיליון שקל.
בסוף אוקטובר תכנס החברה את אספת בעלי המניות להצבעה על עדכון התנאים של בעל השליטה, המכהן כיו"ר, לשלוש שנים נוספות.
בעוד שב-2024 מצלאוי ביקש לשדרג את רכיב שכרו הקבוע ב-54% לדמי ניהול חודשיים של 167 אלף שקל (בעלות שנתית של 2 מיליון שקל), הפעם הוא מבקש להעלותו ב-22%. לכאורה דמי הניהול החודשיים יעלו רק ל-117 אלף שקל, שהם 1.4 מיליון שקל בשנה, ותוספת של 8% לעומת אלה הנוכחיים. אך הפעם החזר הוצאות הרכב, 15 אלף שקל בחודש כאמור, כבר לא נכלל בהם. כך שסה"כ רכיב התגמול החודשי הקבוע שלו יסתכם ב-132 אלף שקל בחודש ו-1.58 מיליון שקל בשנה.
גם את תקרת המענק, שמותנה בביצועים, מצלאוי מבקש להעלות. מ-750 אלף שקל ל-1.4 מיליון. שדרוג של 87%. כך שסה"כ עלות שכר השנתית שלו תגיע, בהינתן מענק מרבי, ל-3 מיליון שקל, שיפור של 46% מהתנאים הקיימים.
נראה שבמצלאוי הפיקו לקחים מהביקורת שנמתחה אשתקד בסוגית הרכב היוקרתי שיועמד לבעל השליטה. בשעתו ביקשה החברה להעמיד עבורו רכב בעלות של עד 1.6 מיליון שקל, הפעם הזימון לאספה כלל אינו מתייחס לעלות הרכב, אלא רק לגובה ההשתתפות החודשית של החברה בהוצאותיו - כאמור 15 אלף שקל בחודש.
בחודש נובמבר הפך בית ההשקעות מור לבעל עניין במצלאוי, כשרכש מבעל השליטה 13% ממניות החברה, והוא כיום המוסדי היחיד שנחשב כבעל עניין בה, ובעל מניות המיעוט הגדול ביותר. לפיכך, תמיכתו של בית ההשקעות בתנאי השכר שמצלאוי מבקש חיונית לאישורם.
מעט לפני כניסתו של מור, באוקטובר 2024, כשלה החברה בהשגת רוב לאישור תנאי השכר של קלרה מצלאוי, רעייתו של בעל השליטה המכהנת כסמנכ"ל קשרי בנקים וגזברית, וביולי החברה כאמור נאלצה לחזור בה מכוונתה לאשר את תנאיו של מצלאוי עצמו.
ממצלאוי נמסר כי: “בהתאם לחוק, יש לאשר את שכר בעל השליטה אחת לשלוש שנים – וזהו המועד. לאור הביצועים המרשימים של החברה והגידול בפרויקטים, אנו סבורים שהעלאת השכר היא בזכות ולא בחסד. רוב העלאת השכר מותנית בביצועי החברה, בעוד ששכר הבסיס עצמו עלה בשיעור נמוך מאוד”.
את המחצית הראשונה של 2025 סיימה החברה עם עלייה של 25% בהכנסות ל-175 מיליון שקל ושל 17% ברווח הנקי ל-16.5 מיליון שקל. בהשפעת עלייה בהיקפי הביצוע. אולם היא הצליחה למכור רק 10 יח"ד, לעומת 9 בתקופה המקבילה אשתקד.