סגור
העיתון הדיגיטלי
12.05.25

קסטרו חתכה שליש מהשווי ותנפיק את הודיס-אורבניקה לפי מיליארד שקל

קסטרו-הודיס שגייסה 400 מיליון שקל מגופים מוסדיים לקראת ההנפקה, שאפה במקור לבצע אותה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל 

הושלם צעד נוסף לקראת הנפקת אורבינקה - שתצא לפועל לפי שווי נמוך מהותית מכפי שקיוותה במקור בעלת השליטה קסטרו-הודיס.
גופים מוסדיים הזרימו לקסטרו-הודיס התחייבויות בסכום כולל של 400 מיליון שקל לקראת ההנפקה, שתתבצע לפי שווי של 1 מיליארד שקל 'לפני הכסף'. קסטרו-הודיס ביקשה בשלבים מוקדמים יותר להנפיק את אורבניקה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, כך שההנפקה בפועל תהיה לפי שווי נמוך ב-33%.
בעבר ביקשה הקבוצה להנפיק את אורבניקה לבדה וההנפקה בוטלה - כעת מונפקות אורבניקה והודיס יחד כחברה משולבת, על מנת להציף ערך לחברה - ולצורך כך ביצעה הקבוצה שינוי מבני במסגרתו תחזיק אורבניקה במלוא מניות הודיס.
שתי רשתות האופנה משתייכות לקבוצת חברות הודיס, שאותה רכשה קסטרו בעסקת המיזוג שהושלמה ב-2018. אורבניקה עוסקת בתחומי אופנת ההלבשה ואביזרי האופנה ומוכרת גם מוצרים לבית, והודיס עוסקת בתחום אופנת ההלבשה.
קבוצת קסטרו ניסתה להנפיק את אורבניקה לפני כשלוש שנים והשהתה את תוכנית ההנפקה שכן הסנטימנט בשווקים היה שלילי. במקום זאת, חילקה קבוצת האופנה למשקיעים בשעתו דיבידנד של 84 מיליון שקל, לאחר 4 שנים ללא חלוקה.

לאן ילך הכסף

מטרת ההנפקה היא לממן את הרחבת הפעילות. התוכנית המקורית של הקבוצה היתה להגיע לפריסה של 50 סניפי אורבניקה עד שנת 2025, בשני קונספטים: חנויות גדולות בשטח ממוצע של 1,900 מ"ר, וחנויות "אורבניקה סטיישן" קטנות יותר (700-400 מ"ר) במרכזי קניות קטנים ובפריפריה.
אולם דחיית ההנפקה הקודמת והמלחמה שפרצה בסוף 2023 עיכבו את תוכניות ההתרחבות. כיום רשת אורבניקה כוללת 30 חנויות (20 חנויות קונספט ו-10 חנויות סטיישן) ואתר אינטרנט. במהלך 2025 מתכוונת הקבוצה לפתוח 7 חנויות נוספות וברבעון הרביעי היא צפויה לעבור למרכז לוגיסטי מאוחד.
במקביל, רשת הודיס, הפרוסה כיום ב-70 סניפים, עוברת תהליך הרחבה של שטחי המסחר במטרה להגדיל מכירות ולהיכנס לקולקציות נוספות. עד כה 42 חנויות כבר הועברו לקונספט החדש, ובמהלך 2025 יתווספו לרשת 9 חנויות נוספות (5 חדשות ו-4 שיעברו שדרוג.

נתונים פיננסיים

בשנת 2024 הגיעו הכנסות רשת הודיס לכ-349 מיליון שקל – צמיחה של 26% ביחס לשנה קודמת. שיעור הרווח התפעולי של המותג עלה מ-16.4% ל-21.5% בשנת 2024. המותג אורבניקה צמח ב- 33% להכנסות של 472.5 מיליון שקל בתחום ההלבשה וב-24.3% להכנסות של 131 מיליון שקל בתחום אביזרי האופנה. שיעור הרווח התפעולי של אורבניקה בתחום ההלבשה עלה ל-14.7% לעומת 9% בשנה קודמת ובתחום האביזרים ל-17% ביחס ל-12.5% בשנה קודמת.