סגור
פורשה GTS 911
פורשה GTS 911 (צילום: טל אזולאי)

פולקסווגן תנפיק את פורשה בשווי של 75-70 מיליארד יורו

התוכנית המקורית עמדה על 85 מיליארד יורו, אך תנאי השוק אילצו את פולקווסגן להוריד את היעד; יצרנית המכוניות הגרמנית הודיעה כי היא מכוונת לגיוס של 9.4 מיליארד יורו, בהנפקה שתכלול מניות מועדפות בהיקף של 3.7 מיליארד יורו; ההנפקה צפויה לצאת לפועל ב-20 בספטמבר

פולקסווגן מכוונת לגיוס של 9.4 מיליארד יורו בהנפקה הראשונית של פורשה, הצפויה להיות הגדולה ביותר באירופה מזה עשור. החברה הודיעה אתמול כי השווי המיועד בהנפקה ליצרנית מכוניות היוקרה עומד על בין 70 ל-75 מיליארד יורו.
השווי המצופה נמוך מהיעד שהציבה פולקווסגן בשלב מוקדם יותר, של 85 מיליארד יורו - הסכום הנמוך יותר נובע בעיקר מתנאי השוק החלשים בחודשים האחרונים.
השנה החולפת התאפיינה במעט מאד הנפקות בבורסות המובילות של אירופה, בעיקר בשל משבר האנרגיה שטלטל את השווקים, רמות השיא של האינפלציה והמעבר של הבנק האירופי למדיניות מצמצמת. זאת לצד ההעלאות הריבית החזקות בשותפות הסחר המובילות, בריטניה ואירופה.
בפולקסווגן מקויים שההנפקה תקבל דחיפה משורה של גורמים מוסדיים מרכזיים ומבוססים - בהם חברת ההשקעות של קטאר, קרן העושר של נורווגיה ועוד. במסגרת גיוס ההון, פורשה תנפיק מניות מועדפות של פורשה בהיקף של 3.7 מיליארד יורו.
פולקווגן אינה היחידה שמורידה את יעדי השווי של החברה הבת לקראת ההנפקה, בשל המצב בשווקים. החברה הגדולה האחרונה שביצעה מהלך דומה היתה אינטל, שהורידה ציפיות לקראת הנפקת מובילאיי.
"אנחנו נמצאים בישורת האחרונה עם תכניות ההנפקה, ומקבלים בברכה את ההתחייבויות של המשקיעים שלנו," כך אמר סמנכ"ל הכספים של וולקסואגן, ארנו אנטליץ. ההנפקה אמורה לצאת לפועל ב-20 בספטמבר, והמסחר במניות ייפתח ב-29 בספטמבר.