סגור

נחשף בכלכליסט
שאול נאווי לאחר הפשרה עם אחיו: "התביעה הסתיימה בקול ענות חלושה"

הסכם הפשרה בין האחים נאווי הוגש לאישור ביהמ"ש - שאול ישלם 1.8 מיליון שקל, כפי שנחשף בכלכליסט; החברה בראשות דורי נאווי תבעה את שאול בטענה שהקים חברה מתחרה והעסיק בה בכירים מ'האחים נאווי'; אותם בכירים היו חתומים על הסכמי סודיות אך לפי התביעה עשו שימוש במידע במסגרת החברה החדשה

הסכם הפשרה בין האחים דורי ושאול נאווי הוגש לפני שעה קלה לבית המשפט. כפי שנחשף בכלכליסט אתמול ישלם שאול נאווי לחברת קבוצת האחים נאווי 1.8 מיליון שקל בשלושה תשלומים חודשיים ממועד הסכם הפשרה, כלומר תוך 30, 60 ו-90 יום. כל תשלום יהיה בסכום של 600 אלף שקל.


קבוצת האחים נאווי שנשלטה בעבר בידי דורי ושאול נשלטת היום בידי דורי בלבד והיא הגישה באפריל תביעה על סך 17 מיליון שקל נגד שאול נאווי ובכירים נוספים בחברה שפרשו ממנה יחד עם שאול והקימו חברה מתחרה. האחים נאווי בראשות דורי נאווי טענה כי שאול הקים את החברה המתחרה עוד כשעבד באחים נאווי.

1 צפייה בגלריה
מימין דורי נאוי מנכ"ל קבוצת נאוי ו שאול נאוי יור קבוצת נאוי
מימין דורי נאוי מנכ"ל קבוצת נאוי ו שאול נאוי יור קבוצת נאוי
מימין דורי נאווי מנכ"ל קבוצת נאוי ושאול נאווי
(צילום: עמית שעל)

שני הצדדים מבקשים מתן צו ללא הוצאות, והאחים נאווי מתחייבת לא לתבוע תביעות נוספות משאול נאווי, אברהם חיניץ דור גורי ונוי נאוי דייגי, שנתבעו על ידה.
בתביעה כינתה החברה את ההתנהלות של שאול נאוי במילים "פרשה חמורה של מעילה באמון, הפרת אמונים וחובת זהירות, הפרת התחייבויות חוזיות ברורות ועוולות נזקיות מהותיות". את מרבית הסכום, 16 מיליון שקל, תבעה האחים נאוי בשל נזק ממוני לטענתה, ומיליון שקל נוספים עבור החזר שכר שניתן לשאול נאוי לאורך 2020, שנה שבה כיהן עד נובמבר כמנכ"ל משותף בהאחים נאוי.
משאול נאוי נמסר בתגובה: "זוהי דוגמא מובהקת לצל הרים כהרים. התביעה החלה בקול תרועה רמה והסתיימה בקול ענות חלושה. על מנת להתחיל את דרכי בצורה נקייה וישרה ביחד עם עובדים, שותפים נאמנים לדרך ולמטרה החלטתי שעדיף להתפשר על כל הקשור לתחום דיני העבודה כאשר דורי מוותר על כל טענותיו המשפטיות. מנגד אני שומר על זכויותי המשפטיות והחוזיות באשר לכל הקשור למחיר מכירת מניותיי בקבוצת האחים נאוי. הסדר הפשרה מדבר בעד עצמו".
האחים נאוי הוקמה ב־1983 על ידי האחים שאול ודורי, וב־2011 הייתה לחברת האשראי החוץ־בנקאי הראשונה שהונפקה בבורסת תל אביב. כיום שווי השוק של החברה עומד על 811 מיליון שקל.