סגור

בלעדי
דירקטוריון כלל החזקות אישר את העסקה לרכישת מקס

היום הוא המועד האחרון שניתן לכלל להודיע על הסכמתה לעסקה; החברה חתמה באפריל על מזכר ההבנות לרכישת חברת כרטיסי האשראי מידי קרן ורבורג פינקוס ב-2.47 מיליארד שקל; בעל המניות הגדול בכלל אלפרד אקירוב מתנגד למהלך והוא ישקול שימוש באמצעים משפטיים

דירקטוריון כלל החזקות אישר לפני שעה קלה ברוב קולות את עסקת רכישת מקס - רגע לפני הדד ליין. סכום העסקה המקורי עמד על 2.47 מיליארד שקל.
לפי ההסכמות בין כלל למוכרת, בעלת השליטה במקס קרן ורבורג פינקוס, יום חמישי 11 באוגוסט הוא המועד האחרון שניתן לכלל להודיע אם היא מסכימה לחתום על הסכם סופי לרכישת המניות. זאת אחרי שבאפריל נחתם מזכר הבנות בין הצדדים.
מועד ההודעה נדחה ב-29 ביולי להיום, לאחר שדירקטוריון כלל לא הגיע להסכמה על ביצוע הרכישה. גם היום ההסכם אושר אף שחלק מהדירקטורים בחברה התנגדו לו, ובהם נציגו של בעל המניות הגדול בכלל אלפרד אקירוב, שדרש להביא את ההכרעה לאספת בעלי המניות.
אקירוב צפוי להיאבק על עמדתו, ייתכן שגם באמצעים משפטיים. נציגו בדירקטוריון דוד גרנות כאמור התנגד למהלך, ולצדו התנגדו גם מלי מרגליות וסמי מועלם. העסקה דורשת את אישור הרגולטורים, ובראשם רשות התחרות והפיקוח על הבנקים. את העסקה הוביל מנכ"ל החברה יורם נווה והיו"ר חיים סאמט.
קרן ורבורג פינקוס רכשה את מקס לפני כשלוש שנים בהובלת קבוצת משקיעים, אז תחת השם לאומי קארד, מידי בנק לאומי במסגרת אימוץ המלצות ועדת שטרום, שקבעו כי יש להפריד את חברות כרטיסי האשראי הגדולות מהבנקים. העסקה בוצעה בשעתו לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל למקס. אולם לפני השלמת העסקה לאומי קארד חילקה ללאומי דיבידנד של 550 מיליון שקל, כך שהשווי בפועל עמד על 1.95 מיליארד שקל.