סגור

הפניקס מציגה שיפור ברווח - יוצאת לתוכנית רכישה עצמית חדשה

החברה סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 6.5% ברווח הכולל ל-797 מיליון שקל; הפניקס הודיעה במקביל לפרסום הדוחות על תוכנית רכישה עצמית של 100 מיליון שקל - שנה לאחר שיצאה בתוכנית בסכום דומה

חברת הפניקס פרסמה את הדוח הרבעוני שלה והודיעה במקביל על יציאה לתוכנית רכישה עצמית חדשה.

בתחילת 2020 יצאה הפניקס לתוכנית הרכישות הקודמת שלה, שהיקפה עמד עד כה על 100 מיליון שקל. היום הודיעה החברה כי תצא בתוכנית רכישה נוספת באותו ההיקף. החברה הסבירה את המהלך בהזדמנות שהיא רואה ברמת התמחור של המניה ובעודפי הון של 6.5 מיליארד שקל.
מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון, מונה לתפקיד מנכ"ל הפניקס בנובמבר 2019. מאז מינויו טיפסה מניית החברה ב-66% והיא הפכה חברת הביטוח הגדולה בישראל עם שווי שוק של יותר מ-8.5 מיליארד שקל.
תוכנית רכישת המניות נעשית כאשר ברקע הפניקס סוגרת עוד רבעון מוצלח עם רווח כולל של 797 מיליון שקל, לעומת רווח 748 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה עלייה של 6.5%. מדובר בהישג עבור הפניקס, שכן ברבעון המקביל בשנה שעברה נרשמו עליות חזקות בשוקי ההון שהקפיצו את רווחי חברות הביטוח. ואכן מגדל וביטוח ישיר לא הצליחו להשיג עלייה שכזו בשורת הרווח.
השיפור העקבי בתוצאות הפניקס ובשווי שלה מיוחס בין היתר להחלטה האסטרטגית שקיבלה בשעתו, על צמצום התלות בשוק ההון ומעבר להשקעות נוספות. כך ברבעון השני של 2021, רווחי ההשקעות האמורות הסתכמו ב-288 מיליון שקל, 36% משורת הרווח הכולל.
רובו של הרווח הכולל של הפניקס ברבעון האחרון נעשה בתחום ביטוח חיים וחיסכון לטווח ארוך. החזרה של עובדים מחל"ת לצד העלייה בהפרשות לחיסכון לטווח ארוך הביאו לרווח כולל של 400 מיליון שקל בענף, לעומת רווח של 196 מיליון ברבעון המקביל.
בשתי החטיבות המקבילות נרשמה ירידה ברווח. בביטוח הכללי הרווח הכולל ירד ל-232 מיליון שקל ברבעון השני לעומת 290 מיליון שקל ברבעון המקביל. חטיבת הבריאות של החברה הפסידה 4 מיליון שקל ברבעון השני לעומת רווח של 176 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.
הפרמיות שהחברה גבתה ברבעון השני של השנה מסתכמות ב-2.7 מיליארד שקל לעומת פרמיות של 2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2020. הנכסים שהחברה מנהלת גדלו ל-329 מיליארד שקל. נכסים אלו כוללים את קופות הגמל של הלמן אלדובי, בסכום של 43 מיליארד שקל - אלה מוזגו בחודש מאי לקופות של הפניקס.
התשואה על ההון, המכפיל העיקרי לפיו נבחנות חברות הביטוח, עלה ל-44% ברבעון השני של השנה.

1 צפייה בגלריה
אייל בן סימון מנכל הפניקס
אייל בן סימון מנכל הפניקס
אייל בן סימון מנכל הפניקס
(צילום: פאביאן קולדורף)