סגור

משחק הכיסאות: להב רוכשת ומוכרת מרכזים מסחריים בגרמניה

חברת הנדל"ן המניב רוכשת בשתי עסקאות נפרדות מעל 20 מרכזים בסכום כולל של 61 מיליון יורו. במקביל מוכרת להב שלושה נכסים ב-9.3 מיליון יורו

חברת להב, שבשליטת אבי לוי, מדווחת על עסקאות לרכישה ומכירה של מרכזים מסחריים שכונתיים בגרמניה. מרכזים אלה הם ליבת הפעילות של להב, המחזיקה גם בשליטה בדלק ישראל.
החברה מעדכנת היום (א') כי היא רוכשת 15 מרכזים מסחריים בגרמניה ב-37.5 מיליון יורו - שניים מהמרכזים הם השלמה של עסקה בהסכמים שנחתמו לפני מספר חודשים בערים ויטנברג וסנפלד. בוויטנברג מדובר במרכז של 9,800 מ"ר עם זכויות בנייה של עד 20,000 מ"ר; השטח בווסנפלד עומד על כ-2,000 מ"ר.
עבור שני הנכסים שילמה להב 9.7 מיליון יורו, מהם 5.8 מיליון יורו בהלוואת מוכר, והיתרה בהלוואת בעלים. התשואה השנתית עבור שני הנכסים מוערכת על ידי להב ב-9.5%.
במקביל חתמה להב על הסכם לרכישת תשעה מרכזים עם אופציה לרכישת ארבעה נוספים. התמורה עבור המרכזים בעסקה זו תעמוד על 23.4 מיליון יורו, לצד הוצאות עסקה של 2.5 מיליון יורו. עבור ארבעת הנכסים הנוספים היא תשלם 4.4 מיליון יורו. 18 מיליון יורו מסכום הרכישה יהיו במימון בנקים מקומיים. התשואה המוערכת על ידי החברה מהנכסים בהסכם זה עומדת על 10.57% לשנה.
להב חתמה במקביל על הסכם למכירת שלושה נכסים בוולפן ובבנהאוזן תמורת 9.3 מיליון יורו, השווי שבו הם רשומים בספרי החברה, כך שלא צפוי רווח הון בעסקה. להב ציינה כי התשואה לרוכשים בעסקה היא של 5.14%, כלומר נמוכה בהרבה מהתשואה בנכסים שאותם רכשה להב.