סגור
סם בנקמן-פרייד סם בנקמן פרייד מנכ"ל בורסת הקריפטו FTX
סם בנקמן-פרייד סם בנקמן פרייד מנכ"ל בורסת הקריפטו FTX (בלומברג)

החילוץ נכשל: פלטפורמת הקריפטו דיגיטל וויאג'ר פשטה רגל

החברה, העוסקת במסחר ובהלוואות במטבעות דיגיטליים, סגרה רק לאחרונה עסקה להצלת עסקיה עם חברת אלמידה של סם בנקמן-פריד, אבל זה לא הספיק ודיגיטל וויאג'ר הודיעה על פשיטת רגל. לטענת החברה, יש לה מעל ל־100 אלף נושים, נכסים בשווי שבין 1 ל–10 מיליארד דולר, והתחייבויות בהיקף דומה

הברוקר דיגיטל וויאג'ר שרק לאחרונה סגר עסקה להצלת עסקיו עם חברת אלמידה של סם בנקמן־פריד, הודיע על פשיטת רגל. "התנודתיות הממושכת וההדבקה בשוקי הקריפטו במהלך החודשים האחרונים, וברירת המחדל של Three Arrows Capital בהלוואה מהחברה הבת של החברה, Voyager Digital LLC, מחייבות אותנו לנקוט פעולה מכוונת ונחרצת כעת", אמר מנכ"ל וויאג'ר סטיבן ארליך.
במסמכים שהגישה החברה היא ציינה כי יש לה מעל ל־100 אלף נושים, נכסים בשווי שבין 1 ל–10 מיליארד דולר, והתחייבויות בהיקף דומה. אלמידה היא הנושה הגדול ביותר של החברה עם הלוואה ללא בטוחות של 75 מיליון דולר.
וויאג'ר ספגה הפסדים עצומים מחשיפתה לקרן הגידור Three Arrows Capital, שקרסה לחלוטין, לה וויאג'ר הלוותה 650 מיליון דולר. לפני שהודיעה על פשיטת רגל הקפיאה וויאג'ר את כל המשיכות, ההפקדות והמסחר בפלטפורמה שלה. חברות עם עסקים דומים לשלה כמו צלזיוס, Babel ו־Vauld נקטו צעדים דומים. כולן מתמודדות עם משבר נזילות חמור.